Copy
HRcomm newsletter - Marec 2018
View this email in your browser
SLOVO NA ÚVOD

Milí priatelia,

rozmýšľal som, čím by som Vás mohol uprostred studenej zimy zaujať, ako sa Vám prihovoriť? Prichádzali mi na um rôzne témy - biznisové aj voľno-časové - nakoniec som sa rozhodol ich prepojiť (...worklife balance alebo v poslednom období ešte modernejšie - worklife integration).

V týchto dňoch skončila zimná olympiáda v PyeongChangu a budem hovoriť o Petre Vlhovej. Keď skončí na pretekoch v cieli hneď pod „pódiovým“ umiestnením, so svojím typickým úsmevom konštatuje – „...nešlo sa mi dnes dobre, necítila som sa úplne v poriadku, robila som, čo som mohla, ale dopadlo to ako dopadlo...“ Rozhovor zvykne ukončiť vetou – „...nič, len treba pracovať ďalej,  dať do toho všetko a hádam na budúce to bude lepšie!“ Keby som sa v tom momente nepozeral na obrazovku, povedal by som si - štandardné klišé, ... no z obrazovky cítim jej energiu, odhodlanie, akúsi zvláštnu podvedomú prosbu k nám – nebojte sa, na budúce to bude lepšie...  A o pár dní neskôr ju naozaj vidíme stáť na stupni víťazov. Nezlomná vízia  –  nech sa naplní aj v PyeongChangu!

A tak pomaly otváram našu HR agendu... od športu k biznisu. Posledných pár rokov je často diskutovanou témou dilema - manažér verzus líder - a ich kritické správania. Viacerí z nás sme sa s problematikou stretli na pamätnom HRcomm Masterclass Summit-e s Nadyou Zhexembayeva minulý rok v Bratislave. Zaujímavým spôsobom interpretuje tému aj článok v poslednom čísle Harvard Business Review, s provokatívnym názvom „Why Do So Many Managers Forget They’re Human Beings?“ Autori hneď v úvode citujú jedného z viac ako tisíc oslovených svetových CEOs: "je to predovšetkým o odnaučení sa neustále niekoho manažovať a učení sa nanovo - stať sa jednoducho človekom! Sila skutočného vodcovstva totiž spočíva v schopnosti vytvárať osobné a zmysluplné vzťahy s ľuďmi, ktorých vedieme. O to viac to platí pri súčasných „millennials“, ktorí sa už neuspokoja len s výplatnou páskou, bonusmi a benefitmi, ale hľadajú zmysel, poslanie, jednoduché prosté šťastie! Na základe prieskumu autori ponúkajú lídrom recept – „be personal, selfaware, selfless and compassionate!" Až 70% manažérov totiž samých seba hodnotí ako inšpirujúcich a motivujúcich, podobne ako sa my všetci vyhlasujeme za vynikajúcich šoférov!

Téma vodcovstva bude určite jednotiacim prvkom blížiacej sa konferencie EMPLOYEE LIFECYCLE JOURNEY alebo dokazovanie pravdy, v ktorej spolu s výnimočnými spíkrami budeme prechádzať jednotlivými fázami zamestnanca - od Attraction cez Recruitment, Onboarding, Development, Retention - až po Separation. Konferencia sa  uskutoční 22. a 23. marca 2018 vo Wellness hoteli Chopok**** v Demänovskej doline.
 
Teším sa na stretnutie na Chopku :)


Roman Kollár             
člen predstavenstva         

SAVE THE DATE
Konferencia Chopok Nr. 1: EMPLOYEE LIFECYCLE JOURNEY alebo dokazovanie pravdy  
22. - 23. marec 2018 | Demänovská dolina, Wellness Hotel Chopok****
Na 18. ročníku chopkovej konferencie sme sa rozhodli tému duchu EMPLOYER BRANDING z minulého roku rozvinúť cez EMPLOYEE LIFECYCLE JOURNEY a pozrieť sa hlbšie na jeho fázy Attraction, Recruitment, Onboarding, Development, Retention, Separation. Aj tento rok sme pre Vás pripravili trendy prezentácie a kvalitných spíkrov, tešiť sa môžete na Mateja ŠUCHA (Managing Partner, MINDWORX), Andreu ŠALINGOVÚ (HR Manager, GA Drilling), Mariána TKÁČA (Plant Manager, Knauf Insulation), Ľubomíra MALATINCA (Lean Coordinator, Knauf Insulation), Štefana NORULÁKA (HR Director, ARRIVA Slovakia), Sandru LICHVÁROVÚ (Partner, Consultant, Coach, Menkyna & Partners Management Consulting) a ďalších. Opäť Vám rôzne spoločnosti a startupy v časti „Business Stage“ predstavia svoje aplikácie, produkty a nové nástroje, o ktorých sa oplatí vedieť. Prihlásiť sa na konferenciu môžete do 15. marca 2018. Viac informácií sa dozviete vo video pozvánke TU a našej web stránke www.hrcomm.sk/chopok1.
HRcomm & Chopok Nr.1: EMPLOYEE LIFECYCLE JOURNEY alebo dokazovanie pravdy
Konferencia „ROZVOJ ĽUDSKÝCH ZDROJOV A VZDELÁVANIE ZAMESTNANCOV“
17. - 18. máj 2018 | Demänovská dolina, Wellness Hotel Chopok****
21. ročník konferencie charakteristickej výmenou skúseností z praxe firemných vzdelávačov (ako to robíme my) a dodávateľov vzdelávania (pohľad z druhej strany) a množstvo inšpirácií nielen pre "vzdelávačov".
 
Krátke video z minuloročnej konferencie si môžete pozrieť TU. Fotografie sú dostupné na sociálnej sieti Facebook TU.
TREND konferencia „Personálny manažment 2018“ 
2. - 3. október 2018 | Bratislava, Radisson Blu Carlton Hotel
Najvýznamnejšie HR podujatie na Slovensku! Konferencia Vám opäť ponúkne kreatívne riešenia v manažmente ľudských zdrojov a top inšpirácie z biznisu. V diskusiách sa stretnú HR lídri firiem zastupujúci rôzne segmenty.
 
Krátky zostrih z minuloročnej TREND konferencie si môžete pozrieť TU.
SYNERGIE A PARTNERSTVÁ
PROJEKT LEKTOR ROKA

15. februára 2018 sme spoznali finalistov a víťazov jednotlivých kategórií súťaže Lektor roka 2017:

Viac informácií o finalistoch v rámci jednotlivých kategórií zistíte na stránkach Lektor roka 2017. Viac >>

WORLD EMPLOYER BRANDING DAY 2018
25. – 27. apríl 2018 Praha, Česká republika
HRcomm je opäť partnerom najväčšieho Employer branding eventu World Employer Branding Day 2018, kde budete mať možnosť počas troch dní diskutovať s TOP lídrami globálnych značiek Google, Adidas, Accenture, LinkedIn, SAP a mnohými ďalšími. Príďte 25. – 27. apríla 2018 do Prahy networkovať s tými najlepšími odborníkmi na Employer branding.
Získajte zľavu 100 EUR z poplatku s použitím promo kódu „HRCOMM“. Viac >>
HRLeaders 2018
14. jún 2018 Bratislava
Dan Ariely, svetová osobnosť psychológie a behaviorálnej ekonómie, príde na Slovensko! 
Sme veľmi radi, že sme sa mohli stať odborným partnerom podujatia, keď Dan Ariely vystúpi na konferencii HRLeaders, ktorú organizuje naša partnerská organizácia Maxman Consultants, s.r.o. Témou už piateho ročníka konferencie je CREATING A LEARNING CULTURE a uskutoční sa 14. júna 2018 v priestoroch Technologického centra FIIT STU v Bratislave. 
Viac >>
NOVÍ ČLENOVIA HRCOMM
Predstavujeme Vám nových členov, ktorí sa rozhodli vstúpiť medzi nás HRcomm-ákov a aktívne sa zapájať do HR komunity, networkovať, zdieľať best practices a svoje know-how s ostatnými HRistami.
 
GlobalLogic

Kontaktná osoba: Monika MIHOKOVÁ, Head of HR Slovakia

GlobalLogic je lídrom vo vývoji produktov vo všetkých fázach životného cyklu, ktorý vďaka kombinácii poznatkov v oblasti chip-to-cloudsoftvérových riešení a bohatých skúseností z rôznych odvetví pomáha svojim zákazníkom navrhovať, vyvíjať a uvádzať na trh produkty a služby novej generácie. Majstrovské spojenie dizajnu, komplexného vývoja a expertízy pri uvádzaní riešení do života umožňuje firme zabezpečiť svojim globálnym zákazníkom vynikajúce výsledky. Viac >>
Monika MIHOKOVÁ, Head of HR Slovakia

Prečo sme sa rozhodli stať sa súčasťou HRcomm?

"HRcomm ponúka široké možnosti prepájania praktických skúseností medzi rôznymi spoločnosťami a tak napomáha rozvoju a napredovaniu rôznych aktivít v oblasti ľudských zdrojov na Slovensku a chceme byť toho súčasťou. Zároveň mám osobné veľmi pozitívne skúsenosti ako účastník mnohých aktivít organizované v minulosti HRcomm."
MICHATEK k.s.

Kontaktná osoba: Lenka MAĽAROVÁ, Personálne oddelenie, sekretariát

Výrobná spoločnosť Michatek, k.s. Michalovce, dcérska spoločnosť nemeckého koncernu Gronbach, sa na Slovensku v oblasti strojárskeho priemyslu etablovala už v roku 2004.  Ťažiskom našej výroby je  spracovávanie nerezových oceľových plechov a zhotovenie kompletných spotrebičov do zabudovateľných kuchynských zostáv pre klientov prémiového segmentu.  Nosným produktom je zabudovateľný kuchynský spotrebič  - ohrevná zásuvka. Viac >>
Lenka MAĽAROVÁ, Personálne oddelenie, sekretariát

Prečo sme sa rozhodli stať súčasťou HRcomm?

"Radi by sme prezentovali pohľad HR v internetovej firme, ktorých na trhu pribúda. Aj preto chceme zdieľať a vymieňať si skúsenosti, naše best practices s partnermi z podobných firiem. Práve online práca si vyžaduje inovatívne riešenia nielen v technológiách, ale aj v riadení tímu a HR. Zaujímavosťou je, že pre množstvo firiem sme aj partnerom a inšpiráciou pre obohatenie ich benefitového systému."
Elanor Slovakia, spol. s r. o.

Kontaktná osoba: Ivan ZIZIČ, Generálny riaditeľ

Elanor Group je špecialistom na mzdy a personalistiku. Táto skupina spoločností je lídrom v rámci regiónu strednej a východnej Európy. Od nášho založenia v roku 1991 sme sa stali partnerom pre oblasť miezd a HR pre viac ako 700 zákazníkov. Náš tím tvorí viac ako 250 zamestnancov, ktorý počítajú viac ako 1 000 000 výplatných pások. Vďaka poskytovanej komplexnej podpore v oblasti riadenia ľudských zdrojov sa tak naši klienti môžu plne venovať svojim hlavným aktivitám. Viac >>
Ivan ZIZIČ, Generálny riaditeľ

Prečo sme sa rozhodli stať súčasťou nás HRcomm-ákov?

"Naša spoločnosť sa chcela stať aktívnou súčasťou slovenskej HR komunity. Pomáhať, radiť, prinášať nové trendy a inšpirácie z prostredia miezd a personalistiky do povedomia spoločností. Priniesť pohľad na mzdy a personalistiku aj z opačného pohľadu a zároveň zúročiť dlhoročné skúsenosti v regióne strednej a východnej Európy, kde je naša spoločnosť lídrom."
Nadácia Habitat for Humanity International

Kontaktná osoba: Ivan KUZMA, HR Supervisor

Habitat for Humanity International so sídlom v Altante, USA, je organizácia založená na kresťanských princípoch, ktorá sa usiluje o vytvorenie bezpečného, dôstojného a finančne dostupného bývania pre rodiny s nízkymi príjmami a na okraji chudoby. Habitat postavil a zrekonštruoval viac ako milión príbytkov po celom svete, ktoré poskytujú prístrešie a domov pre viac ako 5 miliónov ľudí. Viac >>
Ivan KUZMA, HR Supervisor

Prečo sme sa rozhodli stať súčasťou nás HRcomm-ákov?

"HRcomm je skvelá platforma pre zdieľanie praktických skúseností a dáva možnosť sa učiť od iných. Dúfam, že to prinesie odpovede na otázky, ako neustále zlepšovať efektivitu HR procesov, aké nové trendy a výzvy prichádzajú do sveta HR a ako sa najlepšie voči ním postaviť."
LIND MOBLER SLOVAKIA, s.r.o.

Kontaktná osoba: Martina BELOVÁ, Personalistka

Spoločnosť LIND MOBLER SLOVAKIA je stabilná a progresívne rastúca spoločnosť, pôsobiaca v oblasti výroby čalúneného nábytku. História spoločnosti siaha do roku 2000, kedy bola založená na Slovensku ako súčasť dánskej Lind Group. V roku 2011 došlo k prebratiu výrobného podniku nemeckou spoločnosťou 3C Gruppe, čím sa LIND MOBLER SLOVAKIA stal druhým výrobným závodom materskej spoločnosti vo východnej Európe. Viac >>
Martina BELOVÁ, Personalistka

Prečo sme sa rozhodli stať súčasťou nás HRcomm-ákov?

"HRcomm je združenie HR profesionálov, kde môžeme získať cenné informácie a praktické skúsenosti z HR oblasti a zároveň podeliť sa o naše skúsenosti."
ČLÁNKY, BLOGY
Karol WICKLEIN, viceprezident pre zahraničné vzťahy a domáce aktivity HRcomm

"Takmer každý z nás si s príchodom nového roka dáva rôzne predsavzatia, čo by chcel vo svojom živote zmeniť, zlepšiť alebo začať niečo celkom úplne nové. Zvyčajne v tomto období okrem stanovovania si osobných záväzkov sme v našich spoločnostiach “vystavení” aj procesu hodnotiacich rozhovorov. Kľúčovou súčasťou týchto diskusií je okrem nastavenia KPIs aj stanovenie si rozvojových cieľov. Pre mňa osobný rozvoj znamená najmä poučiť sa z chýb, neustále pracovať na svojich nedostatkoch, ale zároveň aj byť v obraze aktuálneho diania, sledovať trendy, adaptovať sa na meniace sa priority a hľadať nové cesty, ako z pozície HR môžem pomôcť biznisu. A možno práve aj Vy v týchto 3 článkoch nájdete kúsok inšpirácie tak ako ja."

HR leaders’ biggest priorities for 2018. Viac >>
 
The HR Technology Trends For 2018. Viac >>

18 roles for HR in 2018. Viac >>
7 x spätná väzba na Váš nábor ľudí

Andrej Winter, Founder & CEO, JobAngels.co, s.r.o.

"Žijeme dobu ťažkého získavania ľudí. Nezamestnanosť klesá k hraniciam, kedy si firmy často prestávajú vyberať zamestnancov, ale zamestnanci si vyberajú firmy. A to zvyšuje tlak na každého recruitera. Na to aby uspel, tak musí sledovať nové trendy, experimentovať, agilne reagovať na nové situácie a hlavne sa musí neustále zlepšovať. A priznajme si, recruitment je veľmi komplexná záležitosť." Viac >>
Prokrastinácia – hrdinstvo alebo problém?

Marián Minárik, Executive Partner, COMM - PASS s.r.o.

Marián Minárik nás uvedie do problému prokrastinácie. Čo si môžeme pod týmto pojmom predstaviť, aký môže mať dopad na naše zdravie, prípadne ako problém riešiť? Podľa jeho slov: „Prokrastinácia prináša úzkosť, rastúci stres, vyššiu chybovosť, pokles nálady, chybné rozhodnutia a pokles výkonnosti. Čo je ešte vážnejšie, ľudia, ktorí prokrastinujú, často odkladajú adekvátnu medicínsku starostlivosť a diagnostické a preventívne testovania. Tu už nejde len o náš pocit, ale o naše zdravie a v mnohých prípadoch aj o prežitie.” Viac >>
HRCOMM ODPORÚČA
Workshop "HR, gamifikácia, technológie a aplikácie" - HR Development Academy
8. marec 2018  Bratislava
Angažovaný zamestnanec je produktívnejší a preto sa gamifikácia tak rýchlo uchytila najskôr v zahraničných a následne, ako nový trend aj v slovenských firmách. Aplikácie majú HR čo ponúknuť, či už vyriešiť nábor zamestnancov, kariérny rast, produktivitu tímu, alebo aktivizovať užívateľov intranetu. 
Členovia HRcomm majú 10% zľavu. Viac >>
Workshop "HR a Big Data" - HR Development Academy
12. apríl 2018  Bratislava
Už dosť dlho počúvame a v mnohých aplikáciách aj využívame výstupy zo spracovaných veľkých dát = Big Data. Vypovedajú o našom správaní, alebo o správaní a zvyklostiach ostatných návštevníkov. Tento trend sa presunul už aj do HR. Kde a ako môže byť prínosný? 
Členovia HRcomm majú 10% zľavu. Viac >>
Workshop "Employer Branding Essentials & Best Practice" -  BrandBakers, s.r.o.
17. apríl 2018 │ Bratislava

Ak chcete byť schopní v budúcich rokoch, kedy bude počet ľudí na trhu práce trvalo klesať a nezamestnanosť sa približovať k nule, priťahovať dostatočný počet správnych ľudí, zvyšovať ich zapojenie a znižovať nežiadúcu fluktuáciu, príďte sa naučiť recept, ktorý Vám s touto neľahkou môže pomôcť.  Členovia HRcomm majú 10% zľavu. Viac >>
Seminár "Master Change: Ako úspešne riadiť zmenu" - MVA Academy
9. máj 2018 │ Bratislava
10. máj 2018 │ Košice

V súčasnom turbulentnom prostredí vznikajú zmeny, ktoré sú častokrát mimo kontrolu. Každá organizácia však môže získať konkurenčnú výhodu, ak sa naučí efektívne riadenie zmien. Úlohou manažéra už nie je len klasické vedenie či riadenie ľudí. Manažér musí vedieť zvládať zmeny a inšpirovať k nim aj svoj tím. Členovia HRcomm majú 10% zľavu. Viac >>
Workshop "HR a značka zamestnávateľa" - HR Development Academy
7. jún 2018  Bratislava
Už dosť dlho počúvame a v mnohých aplikáciách aj využívame výstupy zo spracovaných veľkých dát = Big Data. Vypovedajú o našom správaní, alebo o správaní a zvyklostiach ostatných návštevníkov. Tento trend sa presunul už aj do HR. Kde a ako môže byť prínosný?
Členovia HRcomm majú 10% zľavu. Viac >>
PMF Inštitút „Program HR Stratég“ – People Management Forum
apríl - november 2018  Praha, Česká republika
Program je určený pre HR riaditeľov / manažérov a skúsených HR Business Partnerov, rovnako tak ako pre riaditeľov a manažérov menších a stredných firiem a všetkých ďalších odborníkov, ktorí pracujú s ľudskými zdrojmi ako so strategickým faktorom úspechu a chcú si výrazne prehĺbiť kompetencie pre tvorbu a realizáciu stratégií z pohľadu HR. Členovia HRcomm majú zvýhodnenú cenu. Viac >>

www.hrcomm.sk
HRcomm - Združenie pre riadenie a rozvoj ľudských zdrojov
Kominárska 2 | 831 04  Bratislava
 
tel.:         +421 (0) 2 5564 2471
e-mail:    hrcomm@hrcomm.sk
web:       www.hrcomm.sk
               www.hrcomm-masterclass.eu              
Copyright © 2018 HRcomm - Združenie pre riadenie a rozvoj ľudských zdrojov, All rights reserved.