Prečo sú fotky a videá nutnosť v posilnení značky zamestnávateľa?

„Má naša firma aktívny profil na Facebooku, LinkedIn, Twitter či Instagrame?“ Túto otázku by si mali klásť nie len na marketingovom oddelení každej firmy. Všetky trendy totiž hovoria jasne a zrozumiteľne. Ako je nutné byť v dnešnej mobilnej dobe viditeľný. Tam, kde sa presúva celá populácia. Na menšie, prenosné zariadenia ako mobily, tablety, smarthodinky. A najlepšie vizuálne, pomocou fotiek, videí, statusov či „tweetov“.

 

 

Každý druhý Slovák je na Facebooku. Z prieskumu na vzorke 1500 mladých Slovákov vyšlo, že až 78 % mladých vo veku 12-26 rokov vlastní smartphone. Zvyšných 22 % ho chce. Keď bolo rádio v 80.-tych rokoch iba malým bratom čierno bielej televízie, dnes je desktop alebo „klasický“ stolový počítač iba pokračovaním evolúcie. Takisto televízia. Tieto pojmy nebudú najnovšej generácii hovoriť takmer nič. Ak sa bavíme o atraktivite.

 

 

Mení sa aj správanie tejto generácie vo vzťahu k práci, kolegom, zamestnávateľovi. Práve inteligentný telefón, nikdy nekončiace wifi pripojenie uľahčuje ľuďom prácu natoľko, že už nemajú potrebu sedieť denno-denne v kancelárii. Preto sa často striedajú homeoffice či prácu z druhého konca sveta vs. pobyt s kolegami v kancelárii. Veľa ľudí vyžaduje väčšiu voľnosť a slobodu v práci, flexibilný pracovný čas. Práve sociálne médiá, internet ich vedia poskytnúť. 

 

Naša túžba v hľadaní práce bola, je a bude podobná. Pomôcť ľuďom zamestnávateľa zažiť ešte predtým, ako vôbec pošlú svoj životopis. Zo štatistík vyplýva, že najlepšie fungujú pri hľadaní nových kolegov práve „referral“ programy, rôzne motivačné balíčky pre existujúcich zamestnancov a kampane. Pretože spokojný zamestnanec bude najlepšie šíriť značku zamestnávateľa a recruitovať za HR tím nových kolegov. V dnešnej dobe nie len ústne, ale najmä cez sociálne médiá. A čo ľudia radi vidia na svojich profiloch? Predsa krásne fotky a videá, reálne príbehy svojich kamarátov či známych.

 

 

To je odpoveď na otázku, ako veľmi je dôležité byť vizuálny. Stačí si vytiahnuť pár štatistík:

  • 81 % vzdelaných ľudí obsah nečíta, ale skenuje očami.
  • V priemere je človek vyrušený po ôsmich sekundách čítania článku, niektorí už po troch!
  • 84 % komunikácie bude v roku 2018 vo vizuálnej forme
  • Až 78% obsahu na internete bude formou videa.
  • Človek si zapamätá iba 20 % textu bez obrázkov či videa
  • Video či obrázok zaujme čitateľa 4x viac ako len bežný text post.

(Viac o štatistikách a zdroji v tomto článku)

 

Už aj spoločnostiam začína byť jasné, kam sa má hýbať prezentácia pred vyrastajúcou generáciou. Značka zamestnávateľa a jej posilnenie je témou roku 2016. Na poslednom pracovnom veľtrhu v Bratislave to priznalo viacero HR lídrov z veľkých spoločností, pôsobiacich na Slovensku. Čoraz viac firiem otvára svoje dvere, ukazuje svoje priestory, kolegov. Začínajú „žiť“ na sociálnych sieťach. Dokonca sa hádžu do bazéna!

 



Na poslednej HR Tech konferencii v októbri 2015 v Paríži boli celosvetové trendy jasné. Dôležité témy sú zapojenie zamestnancov, ich hodnotenie, spätná väzba, gamifikácia. Ľudia sa chcú v robote cítiť podobne ako doma. Ak pracujú pre skvelú firmu s úžasnou firemnou kultúrou, tak ich v robote bude držať čokoľvek. Nevidia potrebu na zmenu. No problém je, že iba 17 % ľudí na svete vykonáva prácu, ktorá ich baví a majú na ňu vlohy.

 

 

Je pravda, že hľadanie práce koniec koncov skončí na osobnom pohovore. Neskôr pri práci v tíme. Ale čím silnejšiu emóciu nechá inzerát v kandidátoch, tým ochotnejší budú aj prísť na pohovor a predať sa. 

 

Viktor Štefaňák
Angel developer a co-founder

JobAngels.co, s.r.o.