Konferencia Chopok Nr. 1/2023: Vzdelávanie vs. Odmeňovanie - nutnosť alebo kľúčová stratégia úspešnej firmy?

 

 

Daniel BEKEŠ
CFO

Tatra Trucks

 

Daniel zodpovedá za finančné riadenie automobilky TATRA, ktorá je treťou najstaršou automobilkou na svete a svojou viac ako 170 rokov nepretržitou činnosťou značným spôsobom ovplyvnila automobilový priemysel doma i v zahraničí. 
Predtým pracoval Daniel na vrcholových finančných pozíciách v rámci top výrobných spoločností na Slovensku i v zahraničí. Získal prestížne ocenenie CFO Roka 2019 a svoje skúsenosti prišiel pretaviť do Tatry. Spolu so svojím tímom a kolegami stojí v Tatre pred novými výzvami, transformovať automobilku a uspokojiť nárast dopytu. Kúpime nové stroje, opravíme haly, ale hlavný cieľ je nastaviť ľudské zdroje na novú organizáciu a novú dynamiku biznisu. 

 

LINKEDIN PROFILE


 

 

Beata BROSKOVÁ

Partner

humancraft

 

Bea sa ku humancraftu pripojila najskôr v roli relationship managera, ale veľmi skoro sa vďaka svojej vášni pre osobný rozvoj a vizualizáciu dostala do role trénera, facilitátora, „vizuálneho zaznamenávača“ a následne i spoločníka. 
V humancrafte má pod palcom náš interný rozvoj a je jednou zo zakladajúcich členov európskej profesijnej organizácie združujúcej tzv. „visual practitioners“.
Bea do svojej práce vkladá srdce a veľa energie, ktorá je často nákazlivá i pre všetkých naokolo. 
Veľmi rada a často cestuje a okrem ČR a SR žila v ďalších 4 krajinách. Miluje varenie, má preukaz do mestskej knižnice, rada behá, ale jej najväčším koníčkom je už niekoľko rokov vizuálne myslenie a všetko s tým spojené – a to nielen na domácej pôde, ale i na tej celosvetovej.

 

LINKEDIN PROFILE


 

 

Erik ČEBÍK, CFA, MBA (Insead)
CEO a spoluzakladateľ
Moneyhoon

 

Erik je CEO a spoluzakladateľ digitálnej poradenskej platformy Moneyhoon, ktorej cieľom je pomôcť ľuďom lepšie manažovať svoje osobné financie. Pred založením Moneyhoon Erik viedol oddelenie data science v spoločnosti Vacuumlabs, ktorá pomáha klientom budovať pokročilé fintech riešenia. Jeho špecializáciou bolo a je budovanie AI modelov na obohatených transakčných dátach.
Erik získal titul MBA na francúzskom INSEAD, po ktorom pracoval ako management konzultant pre The Boston Consulting Group (BCG) v Európe ako aj juhovýchodnej Ázii. Erik je taktiež držiteľom prestížneho titulu CFA.
Vo svojom voľnom čase sa venuje svojim 2 deťom, outdoor aktivitám a podcastom. Rád číta sci-fi a počúva, čo mu namixuje Spotify.

 

LINKEDIN PROFILE


 

 

Marek CHARIŠ

Central Europe HR Director

Syráreň Bel Slovensko


Marek absolvoval inžinierske a doktorandské štúdium finančného manažmentu na Ekonomickej univerzite v Bratislave a tiež certifikovaný výcvik koučovania v Prahe. Svoju kariéru začínal v oblasti financií a od roku 2007 pôsobí v HR. Najprv ako HR Controller v spoločnosti Rhodia Industrial Yarns a.s. a od roku 2010 ako HR Manager v spoločnosti Tytex Slovakia s.r.o. V skupine Bel začínal v roku 2011 ako HR Manager pre michalovský závod. Od roku 2013 bol zodpovedný za implementáciu manažérskeho systému pre HR procesy v 11 krajinách severnej a východnej Európy. Od roku 2017 koordinoval industriálne tréningy pre región východnej Európy a podieľal sa na definovaní a implementácii kompetenčného modelu pre výrobné pozície na úrovni skupiny. Od júna 2018 je HR riaditeľom pre región Central Europe.

 

LINKEDIN PROFILE


 

 

Robert CHRIŠTOF

General Manager

mBank

 

Robert vyštudoval Ekonomickú fakultu Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, študoval tiež na Vysokej škole ekonomickej v Prahe a City University of Washington. Po štúdiách nastúpil do Komerční banky a následne do Citibank, kde pracoval na rôznych obchodných a manažérskych pozíciách. V roku 2008 nastúpil do mBank, kde bol zodpovedný za predaj a distribučné kanály, najprv v Českej republike a potom na Slovensku. Od roku 2017 je riaditeľom mBank na Slovensku. Spolu so svojím tímom buduje dôveryhodnú, ústretovú, transparentnú a priateľskú banku.

 

LINKEDIN PROFILE


 

 

Martin HOIDAR

Partner

humancraft

 

Martin je typickým príkladom človeka, ktorý do svojej súčasnej role vyrástol od piky. Na začiatku zošíval manuály a držal dvere, aby nebol prievan. Potom si odskočil nabrať nejaké tie biznis skúsenosti, aby sa po čase opäť vrátil k nám. 
Po 17 rokoch vo firme je jedným zo spoločníkov, kľúčovou postavou salesu, trénerom, facilitátorom a hlavnou postavou našej expanzie na Slovensko. 
Radšej sa pretrhne, ako aby vám odmietol podať pomocnú ruku. Je pragmatický, úprimný a férový a miluje, keď sa s ním jedná na rovinu. Pokiaľ tohoto životného optimistu a veľkého „pohoďáka“ pristihnete so zlou náladou, máte od nás tréning zdarma. 
V posledných rokoch strávil veľa času na plážovom volejbale, kde podporoval svoju šikovnú ženu, s ktorou má malého „rošťáka“ Viktora a ešte menšiu princezničku Klárku.

 

LINKEDIN PROFILE


 

 

Erika JURČOVÁ

L&D Manager

Svet zdravia

 

Pre Eriku je oblasť vzdelávania a rozvoja zamestnancov srdcovkou. Pôsobila vo viacerých oblastiach biznisiu, od štátnej sféry cez oblasť telekomunikácií, automotivu, retailu až k zdravotníctvu. To jej učarovalo najviac, vďaka veľkému priestoru pre nastavovanie vecí a zmysluplnosť práce. Spoločne so svojim tímom hľadá kreatívne riešenia a nastavuje nové veci. Miluje svoje „biliardové myslenie“, kedy jedna myšlienka nakopne ďalšiu a vznikne z toho niečo, čo posúva veci vpred. 

 

LINKEDIN PROFILE


 

 

Tomáš KONTROŠ 

Riaditeľ odboru Dialog Prešov

Tatra banka

 

Tomáš nastúpil do Tatra banky pred 12 rokmi ako predajca do pobočky v Prešove a odvtedy si prešiel viacerými obchodnými a následne manažérskymi pozíciami v rámci distribučnej siete. Skúsenosti získaval v rôznych častiach Slovenska, kde sa venoval riadeniu pobočiek, centra bývania či small business bankingu.
Od roku 2020 je riaditeľom call centra Dialog Prešov,  kde vedie 110 zamestnancov. Úspešne s nimi napĺňa rastovú stratégiu, ktorou na call centre žijú posledné dva roky. Je zodpovedný za prevádzku a dostupnosť call centra pre klientov aj neklientov banky, aj za budovanie nových obchodných tímov. Preto témy ako vzdelávanie, onboarding a adaptácia  zamestnancov sú mu veľmi blízke. 
Tomáš má vysoký cit pre detail a je náročný na seba aj na svojich kolegov. Každú ponuku prijíma ako výzvu, ktorá jeho aj jeho tím môže posunúť ďalej. Jednou z takýchto výziev je práve spokojnosť a angažovanosť zamestnancov, na čom sa podieľa spolu s ostatnými kolegami v téme transparentnosti odmeňovania a kariérneho rastu.

 

LINKEDIN PROFILE


 

 

Martin ĽUPTÁK

CEO

Chemosvit Fólie

 

Martin už 25 rokov pôsobí na najvyšších riadiacich pozíciách vo viacerých spoločnostiach. Má viac ako 15-ročné skúsenosti práce v “korporáte”. Počas svojej kariéry získal bohaté skúsenosti nielen v zahraničnom obchode, ale aj  s budovaním medzinárodných vzťahov, s riadením veľkých spoločností, s budovaním vlastných prevádzok v Nemecku a vo Švédsku či s vykonávaním interných auditov procesov vo viacerých významných spoločnostiach aj s automobilového priemyslu.
Martin vybudoval dopravno-logistickú spoločnosť patriacu štátnej nórskej pošte - BRING TRUCKING a.s., ktorá v roku 2015 získala cenu FIRMA ROKA TOP Trend 2015. Okrem toho získal v roku 2015 aj ocenenie osobnosť Dopravy SR. Pôsobil ako člen predstavenstva a zástupca Slovenska V EFQM, EQO, zároveň bol členom dozornej rady finančnej inštitúcie a viac ako 10 rokov bol viceprezidentom Slovenskej Spoločnosti pre Kvalitu.

 

LINKEDIN PROFILE


 

 

Michal MEŠKO

CEO

Martinus

 

Michal vyštudoval manažment a marketing na Fakulte managementu Univerzity Komenského v Bratislave. Absolvoval tiež PLD program na Harvard Business School v USA a polročné štúdium so zameraním na spotrebiteľské správanie a internetový obchod na Rijksuniversitat Groningen v Holandsku.V roku 2000 bol spoluzakladateľom stránky Referaty.sk, najväčšieho portálu pre študentov, ktorý v roku 2004 odkúpil Atlas.sk. Zároveň stál v roku 2000 pri vzniku internetového kníhkupectva Martinus, ktorého je dnes spolumajiteľom a CEO. Je držiteľom ocenení EY Podnikateľ roka 2020 a TREND TOP Manažér roka 2018, bol zaradený do zoznamu Forbes 30 pod 30 a medzi inovátorov New Europe 100, zostavovaného Financial Times a Google.

 

LINKEDIN PROFILE


 

 

Miroslava MIŠKEOVÁ PAVLOVÁ

Špecialista pre vzdelávanie a rozvoj 

Svet zdravia  

 

A ak by sa dalo niečo vypovedať o sebe samom tak mňa by vystihovalo toto krédo. ...,,byť v tieni je príjemné, z tieňa človek urobí oveľa viac ako z výslnia, tam totiž hrozí, že sa rýchlo spáli...“.

A čo ma v živote napĺňa? Paradoxne je to slnko, lúče slnka, slnko v duši, to mi dáva silu tvoriť (čokoľvek a kdekoľvek). Tvorivosť je zmyslom môjho života a to sa odráža vo veciach čo mám  rada: bežné veci ako sú varenie – akékoľvek len nie podľa receptu, záhradkárčenie – kombinovať nekombinovateľné, hory a lesy – tá čistota a spätosť v prírode, a človečina – som presvedčená, že v každom z nás je kus dobrého, hoci niekedy je to potrebné dlátom vysekávať. Tvorivosť a inakosť sa odráža v mojej dlhoročnej práci obchodníka, školiteľa, mentora, lektora, kouča, vzdelávača, otvára mi nové možnosti, dáva mi silu keď už to chcem vzdať. Pozerať sa na veci a robiť ich inak je každý deň mojím hnacím motorom. Raz mi niekto povedal, že byť dobrý na 100% je málo..., no ja dnes viem, ako sa ten (nešťastný človek) strašne mýlil. Keď 100 je málo, existuje vôbec hranica, čo je dosť? Veď byť dobrý na 100% je niečo úžasné, treba sa naučiť vychutnávať si každý okamžik šťastia a úspechu v živote  -  lebo len to nás motivuje a posúva v pred. Neprežívajme svoj život, ale žime ho...

 


 

 

Patrick OBDRŽÁLEK

Founder

Wibo

 

Patrick žije v Spojenom Kráľovstve, kde počas bakalárskeho štúdia založil svoj prvý startup so zameraním na personalizované zľavy pre študentov. Neskôr pokračoval v štúdiu na prestížnej University College London so zameraním na oblasť inovácií, technológií a podnikania. Po absolvovaní pôsobil ako konzultant vo viacerých startupoch, ktorým pomohol zvýšiť príjmy vďaka implementácii expanzných stratégií v oblasti študentského trhu. Od roku 2021 sa aj spolu so svojím otcom a tímom naplno venuje inovatívnej online platforme Wibo.ai. Tá prepája svety vzdelávania a kariéry poskytovaním personalizovaných online služieb. Využitie tu nájdu nielen stredoškoláci, vysokoškoláci a absolventi, ale aj firmy, ktoré hľadajú a motivujú talenty. 

 

LINKEDIN PROFILE


 

 

Peter OBDRŽÁLEK

Co-Founder 

Wibo

 

Peter je vzdelaním sociálny psychológ, ktorý pôsobí so svojou firmou ArmstrongCC už viac ako 30 rokov na trhu HR poradenstva, s akcentom na organizačnú kultúru, rozvoj kompetencií a vzdelávanie. Posledné roky sa venuje intenzívne aj koncepčnej práci a inováciám v oblasti vyššieho vzdelávania, kariérovej orientácie a uplatniteľnosti absolventov škôl. Spolupracuje s akademickou sférou i zamestnávateľskými organizáciami. Pracoval na desiatkach projektov pre korporácie aj verejný sektor, rovnako ako pre medzinárodné inštitúcie ako OECD, Európsku komisiu a ďalšie. Je tiež autorom odborných analytických štúdií a spoluautorom metodiky podpory rozvoja talentov v rámci Talentcentier vznikajúcich na Slovensku. Aktuálne tieto skúsenosti zúročuje, spolu so svojim synom, pre rozvoj platformy Wibo.ai. 

 

LINKEDIN PROFILE


 

 

Jana STESKÁLOVÁ

Senior HR Advisory Consultant

PwC Slovensko

 

Jana sa vo svete HR pohybuje viac ako 20 rokov. Prešla si rôznymi pozíciami a oblasťami HR tak v medzinárodných ako aj slovenských spoločnostiach, ostatných desať rokov je súčasťou tímu Poradenstva pre ľudské zdroje v PwC ako expert odmeňovania. V tejto oblasti pomáha klientom najmä pri dizajne resp. redizajne systémov odmeňovania a s ním súvisiacich systémov a procesov.

 

LINKEDIN PROFILE


 

 

Pavel UHRINČAŤ

Blue Colibri International


Pavel absolvoval VŠ vzdelanie humanitného smeru a postgraduálne štúdium na CIPD.
Zastával manažérske pozície v oblasti ľudských zdrojov v spoločnostiach zo sektoru FMCG, alebo IT/ Telecom. V roku 2003 založil personálno-poradenskú spoločnosť HRman, ktorú vedie dodnes. Pôsobí ako konzultant v oblasti ľudských zdrojov, občas aj ako Interim HR Manažér. 
Reprezentuje spoločnosť Blue Colibri International v Slovenskej republike.

 

LINKEDIN PROFILE


 

 

Andrea VADKERTI

Executive Leadership Coach

 

Andrea je na Slovensku známa ako úspešná žena dvoch profesií. 25 rokov zasvätila práci televíznej moderátorky a verejnosť si ju pamätá ako moderátorku hlavných správ televízie Markíza. Neskôr autorsky viedla a moderovala prvú dennú talkshow na verejnoprávnej STV a novinárskymi cenami ocenenú interview show Portrét na spravodajskej stanici TA3. Jej druhá medzinárodná kariéra je zasvätená ľudskému psyché a tematike ega. Akreditovaná koučka ICF s doktorátom z aplikovaných neurovied na Singapurskej univerzite, sa venuje najmä neurokoučovaniu lídrov a výkonnostnej kalibrácii tímov. Život v zahraničí jej umožnil vybudovať si globálnu klientelu a získať špičkových mentorov v oblasti neurobiológie. Pretrvávajúca vysoká dôvera na Slovensku jej zasa otvorila príležitosti koučovat biznis lídrov, reformátorov a politikov. Andrea je členkou správnej rady Slovak global network. Vedie Prieskum národných hodnôt a pracuje na transformácii krajiny prepájaním profesionálnych Slovákov v zahraničí, ktorým záleží na rozvoji Slovenska. Je mamou troch detí a žije vo Francúzsku. 

 

LINKEDIN PROFILE


 

Moderátori konferencie:     
     
 

Jaroslav GRYGAR
Viceprezident HRcomm
Konateľ a Senior Manažér HR & EMEA WEEC
Whirlpool Slovakia

 

Jaroslav vyštudoval obchodnú administratívu na City University of Seattle a operatívny manažment na Vysokej Škole Manažmentu v Trenčíne.
Po úspešnom ukončení štúdia a pracovných skúsenostiach vo Veľkej Británii, pôsobil od roku 2006 na pozícii Personálneho Riaditeľa v spoločnosti Ceragon Networks s.r.o./Nera Networks s.r.o. Špecializuje sa na oblasť zodpovedného podnikania (CSR), o čom svedčí aj významné ocenenie Via Bona Slovakia 2010 pre malé a stredné podniky za uplatňovanie princípov zodpovedného podnikania, Via Bona 2019 v kategórii Skvelý Zamestnávateľ a ocenenie v oblasti ekonomickej inklúzie v rámci udeľovania Ceny ministra zahraničných vecí USA pre výnimočné spoločnosti (ACE). .
Od roku 2014 Jaroslav úspešne pôsobí v spoločnosti Whirlpool Slovakia spol. s r.o. v Popradskom závode na pozícii Konateľa spoločnosti a Senior Manažéra Ľudských Zdrojov, kde zodpovedá za úsek ľudských zdrojov a za WEEC (Európsku Odborovú Komisiu Whirlpool EMEA).
Jaroslav pôsobí od roku 2021 v HRcomm na pozícii Viceprezidenta pre zahraničné vzťahy, domáce aktivity a sponzoring.

 

LINKEDIN PROFILE


 

 

Ľudmila GUERIN
Prezidentka HRcomm 

Senior Manager – HR Advisor

PwC Slovensko


Ľudmila vyštudovala Filozofickú fakultu Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre. Svoju kariéru začala počas školy v oblasti marketingu, kedy sa po pár rokoch rozhodla pre zmenu a začala sa venovať HR. Bolo to pre ňu jedno z najlepších profesionálnych rozhodnutí. Začínala v boutique firme venujúcej sa headhuntingu C+ riadiacich úrovni, v  ktorej pokračovala aj v zahraničí. Po návrate domov v roku 2008 nastúpila do veľkej korporátnej spoločnosti centra zdieľaných služieb, kde sa venovala náboru, AC/DC a interným školeniam v oblasti mäkkých zručností. Od roku 2011 pracuje v rešpektovanej a v súčasnosti najväčšej poradenskej spoločnosti v Big4 – PricewaterhouseCoopers, momentálne na CEE Strategy & Transformation Senior Manager – People & Change. Od novembra 2018 bola Ľudmila viceprezidentkou pre zahraničné vzťahy, domáce aktivity a sponzoring v HRcomm a v roku 2021 sa stala jeho prezidentkou. V júni 2021 získala ocenenie HRLeader.

 

LINKEDIN PROFILE


 

 

 

Miroslava RYCHTÁRECHOVÁ 
Členka predstavenstva HRcomm
Head of Country People Manager
TESCO Stores SR 

 

Miroslava je prevádzkovou personálnou manažérkou v spoločnosti Tesco Stores SR. Má viac ako 20 rokov skúseností z oblasti budovania funkčných tímov pri otváraní siete hypermarketov, ako aj tvorby stratégie riadenia ľudských zdrojov. Prešla rôznymi manažérskymi pozíciami, venovala sa tréningu a rozvoju zamestnancov a riadeniu projektov. Spolu so svojím tímom sa venuje vytváraniu dobrého miesta pre prácu, budovaniu inkluzívnej kultúry a podpory diverzity pre tisíce kolegov a kolegýň v Tescu. Práve projekt Tesco Anjel – pomoc kolegom v núdzi je jej doposiaľ najväčšia motivácia a inšpirácia v tom, že aj malá pomoc môže mať veľký význam. Je členkou správnej rady Nadácie Tesco, členkou dozornej rady Tesco Stores SR a.s., ako aj členkou dozornej rady DofE (Duke of Edinburg) mládežníckej organizácie, ktorá dáva mladým ľuďom vo veku 14 až 24 rokov šancu rozvinúť svoje schopnosti a naplniť svoj potenciál.

 

LINKEDIN PROFILE

Tomáš KONTROŠ │Riaditeľ odboru Dialog LIVE , Tatra banka