Employer Branding ako top téma súčasnosti

Pocit, že téma budovania značky zamestnávateľa, Employer či HR brandingu, sa v poslednej dobe na nás valí z každej strany, je fakt. Employee Value Proposition, Employer Branding video,  Stratégia, Traineeship, Internship a mnoho iných termínov. Často som sa zamýšľal, čím to je, prečo práve teraz a či to nie je len nejaká chvíľková bublina. Myslím však, že spoločnosti u nás začínajú pociťovať, viac ako kedykoľvek doteraz, dôležitosť mať na palube správnych a talentovaných ľudí a so značkou zamestnávateľa intenzívne pracovať. A nielen ich prilákať, ale ich aj udržať.

 

Už druhý rok sa v tejto téme orientujem aj ja a čím viac o nej viem, tým zisťujem, koľko toho ešte neviem.

 

Vo firme, ktorú vediem ja sám, je téma EB rovnako aktuálna. I keď malý, aj my sme zamestnávateľ a aj my sa snažíme ľudí zaujať a udržať. Dalo by sa povedať, že „hardware“ majú rôzne firmy, nielen v našej branži, rovnaký. Čím teda osloviť talenty, s ktorými by sme chceli spolupracovať? V našom prípade je to určite práca, ktorú robíme, klienti, pre ktorých pracujeme, samozrejme naša firemná kultúra, atmosféra, prístup k ľuďom, starostlivosť o nich a ich rozvoj, vnímavosť k sebe samým.... Potrebujeme, aby sme boli všetci spokojní, aby sme sa mohli nielen odborne, ale aj ľudsky realizovať. V konečnom dôsledku, malá firma má veľa výhod, no tie veľké rovnako. Veľké firmy majú iné starosti, ale to aj tie malé. Naše nadšenie pre prácu a zároveň aj pre šport je to, čo komunikujeme a čo mnohých oslovilo.  

 

Posledné 3 mesiace som mal tú česť byť súčasťou jedinečného Employer Branding projektu medzinárodnej firmy. Mal som možnosť rozprávať sa s manažmentom tejto spoločnosti, s HR či marketingovými manažérmi a v neposlednom rade tráviť čas s jednotlivými zamestnancami. Zažil som na vlastnej koži, ako sa značka zamestnávateľa buduje vlastne sama a že základom je skvelý tím ľudí, ktorých ženie vlastný motor a presvedčenie... koniec koncov, bez bláznov by sme predsa o mnoho skvelých vecí prišli.

 

Do zákulisia budovania značky napríklad aj tohto zamestnávateľa, adidas Group, budete môcť nahliadnuť už 27. októbra. Sami sa presvedčíte, že tento projekt, ktorého som bol súčasťou, bol unikátny a že Employer Branding je predovšetkým o žití firemných hodnôt a zdieľaní nadšenia.

 

Prečo je vôbec Employer Branding top témou súčasnosti a čo v tejto súvislosti zamestnáva generálnych, HR a marketingových riaditeľov, či kam sa bude budovanie značky zamestnávateľa uberať sa dozviete 27. októbra 2015 na odbornom seminári Bretta Minchingtona

 

Pôjde o prvé a zároveň najväčšie „svetové“ podujatie HR brandingu na Slovensku. Aj takto úderne sa dá nazvať celodenný odborný seminár, ktorý povedie jeden z najrešpektovanejších a najcitovanejších expertov. A som mimoriadne hrdý na to, že spoluorganizátorom podujatia je HRcomm, ktoré prebralo nad podujatím záštitu.

 

Teším sa na viac než stovku zaujímavých hostí, ktorých téma Employer Branding zaujíma a spája. Viac informácií o podujatí získate na www.employerbranding.sk

 

Dalibor Slávik, Slávik & Stell