Copy
HRcomm Newsletter - Február 2019
View this email in your browser
SLOVO NA ÚVOD

Milí priatelia HRcomm,

teším sa, že som dostala možnosť Vás všetkých privítať v roku podľa čínskeho horoskopu Prasaťa. Prasa je symbolom šťastia a blahobytu a priťahuje úspech vo všetkých oblastiach života! To je celkom dobrá správa, že? Ja sama neviem presne, čo je „benchmarkom“ šťastia a úspechu, no pre mňa je to moja rodina, naše zdravé dievčatko Olivia a spokojnosť v práci z pohľadu toho čo robím a hlavne s kým/pre koho pracujem. V rámci mojej pracovnej skúsenosti som mala možnosť pracovať  s rôznymi „typmi“ šéfov a jednoznačne sa mi potvrdilo staré známe „ľudia odchádzajú od svojich šéfov, nie z firmy ako takej“.

A práve túto tému sme sa rozhodli rozobrať na drobné na tohtoročnej konferencii Chopok Nr. 1, ktorej leitmotív je „Sila dôvery – lesk a bieda moci“. Ak sledujete HR trendy či už u nás alebo vo svete, tak táto téma z oblasti leadershipu bola a aj je stále „živá“, avšak podľa nás priberá čoraz viac na svojej dôležitosti, pretože „viesť ľudí vo firme, mať silu pozície a/alebo osobnosti, pozitívny či negatívny vplyv na ľudí a zároveň očakávať a nesklamať ich dôveru“ je jednou z kľúčových kompetencií dnešného manažéra. 

Podľa mňa to už dávno nie je o tituloch a pozícii v hierarchickom rebríčku firmy, to obdobie je za nami, do popredia sa dostávajú hodnoty, charakter človeka, nie vizitka. A preto si dovolím trošku položartom napísať, že v dnešnej „rýchlej a zbesilej dobe“, keď už človeku negarantujú nič 😊. Keď medziľudské pracovné vzťahy sú veľmi krehké, keď zmeniť zamestnávateľa je jednoduchšie ako mobilného operátora, keď riešime, či sme „happy vo firme“, či robíme „raňajkové“ stretnutia pre svojich zamestnancov a potom o tom informujeme sociálne médiá, lebo čo nie je v médiách nie je, alebo či „cafetéria“ je jedným z tých top nástrojov ako si udržať zamestnancov?! No a na strane druhej reportujeme zamestnanecké náklady, riešime problém náboru ľudí, ich retenciu a motiváciu (tú má na starosti HR, to viete, že?) 😊, ako sme na tom s GDPR, prečo nám rastie absencia, či fluktuácia... si myslím, že práve táto kompetencia v správnom pochopení moci a dôvery je nesmierne dôležitá súčasť dennodennej práce formálnych či neformálnych manažérov vo firmách.

A preto, prosím, srdečne prijmite moje pozvanie na prvú chopkovú konferenciu, kde práve túto tému s Vami preberieme zblízka a do hĺbky. Prizvali sme si na slovo vzatých odborníkov a kolegov z praxe, ktorí nám cez svoje pracovné skúsenosti a príbehy pozdieľajú, ako uchopiť a správne používať svoju silu, ako si vybudovať dôveru, aké kompetencie je potrebné rozvíjať a praktizovať v práci, a možno aj doma? 😊

Teším sa na stretnutie s Vami na Chopku!



Ľudmila Guerin,
viceprezidentka pre zahraničné vzťahy, domáce aktivity a sponzoring

SAVE THE DATE
Už teraz si môžete vo svojich kalendároch poznačiť termíny TOP podujatí HRcomm​:

Konferencia Chopok Nr. 1: „SILA DÔVERY – LESK A BIEDA MOCI“
#Chopok1
14. - 15. marec 2019 | Demänovská dolina, Wellness Hotel Chopok
Téma dôvery a moci, hlavne ich využitia, naberá na vážnosti v dnešnej dobe stále viac a viac. Aj preto sme sa rozhodli priniesť túto tému v spolupráci s odborným partnerom, spoločnosťou Menkyna & Partners Management Consulting a prizvať spíkrov, ktorí sa s touto problematikou stretávajú každý deň.

Príďte s nami zažiť dva inšpiratívne dni, počas ktorých sa so svojimi skúsenosťami podelia spíkri ako Ján MENKYNA (Menkyna & Partners Management Consulting), Sylvia ONDRISOVÁPeter MATÚŠ (Tatra banka), Tomislav STENA (Erste Bank Serbia), Elena ADAMCOVÁ (Schnellecke Transport Slovakia), Andrej WINTER (JobAngels), Petra FÜRBECKOVÁ (Novartis Slovakia), Martin HASINEC (Microsoft), Zuzana SEMANOVÁ (Hotel Lomnica) a ďalší. Viac>>

Ďakujeme všetkým našim partnerom za spoluprácu a podporu pri príprave konferencie:
Pripomeňte si neformálnu atmosféru našej minuloročnej chopkovej klasiky prostredníctvom videa TU a fotografií TU.​
Konferencia Chopok Nr. 2: „DIGITÁLNE VZDELÁVANIE – VÝZVA, LUXUS ALEBO NEVYHNUTNOSŤ?
#Chopok2
6. - 7. jún 2019 | Demänovská dolina, Wellness Hotel Chopok

22. ročník konferencie určený primárne pre „vzdelávačov" prinesie nielen výmenu skúseností z praxe firemných vzdelávačov (ako to robíme my) a dodávateľov vzdelávania (pohľad z druhej strany), ale aj množstvo nových trendov vo vzdelávaní nielen z oblasti digitálnych technológií. Konferenciu Vám prinášame v spolupráci so spoločnosťou e-learnmediaViac>>
 
To, ako to prebiehalo na minuloročnej konferencii, si môžete pozrieť TU. 
Fotografie sú dostupné  TU.​
TREND konferencia HR manažment 2019
#HRManazment2019
8. - 9. október 2019 | Bratislava

Najvýznamnejšie HR podujatie na Slovensku! Konferencia Vám opäť ponúkne kreatívne riešenia v manažmente ľudských zdrojov a top inšpirácie z biznisu. V diskusiách sa stretnú HR lídri firiem zastupujúci rôzne segmenty. Viac>>
 
To, ako to prebiehalo na minuloročnej konferencii, si môžete pozrieť TU.
Fotografie sú dostupné  TU.​
Konferencia Česko - Slovenský HR Summit 2019: „IS THE EMPLOYEE REALLY FIRST OR IS IT THE CUSTOMER?“
#CSHRSummit2019
21. - 22. november 2019 | Česká republika

Po úspešnom nultom ročníku konferencie Česko - Slovenský Chopok v Beskydech, ktorú sme Vám priniesli minulý rok na jeseň, pripravujeme 1. ročník konferencie Česko-Slovenský HR Summit 2019 v spolupráci so spoločnosťami Slávik & Stell  a Amrop Dr. Kaufmann & partner. Na programe konferencie pracujeme, o bližších detailoch Vás budeme informovať už čoskoro.

Fotografie z nultého ročníka konferencie sú dostupné TU.​
 
REGIONÁLNE KLUBY
Recept na nedeľnú polievku
„...tak čo, spokojná?? Máš odpovede na tie otázky, s ktorými si sem prišla?“ opýtala sa jej Andy, keď sa účastníci workshopu začali pomaly rozchádzať. Ona jej s veľkým úsmevom odpovedala: „...nóóó, nejaké odpovede mám, ale odchádzam s úplne novými otázkami, na ktoré sme u nás vo firme vôbec nemysleli.“ Toho 22. januára 2019 sme prišli na naše prvé tohtoročné regionálne stretnutie k rekreačným poukazom s mnohými otázkami a veľa Vás prišlo s perom a papierom s tým, že odídete s univerzálnym riešením. Dlhé roky organizujem tieto stretnutia a vždy sa stretávame pri aktuálnych témach, ktoré riešime vo firmách alebo hýbu našim HR svetom. Syndróm vyhorenia, personálny kontroling, HR KPi, procesné aj projektové riadenie, interná komunikácia, fit & smile aj v práci, prepúšťanie na manažérskych pozíciách, či krízová komunikácia, ale aj variabilné odmeňovanie, či riadenie návratu mamičiek z materskej. HR komunita je po informáciách hladná a ja som rada, že formát regionálnych stretnutí má veľa fanúšikov a je o ne záujem. Univerzálne riešenia však neexistujú a komplexné riešenia si kupujeme u právnych poradcov. Regionálne workshopy organizujeme hlavne kvôli zdieľaniu a vzájomnej inšpirácii. A aj kvôli tomu, aby sme zistili, ako všelijako môžeme polievku z tých istých surovín variť podľa 1 receptu a uvariť ju na mnoho spôsobov. A keď si po regionálnych stretnutiach v našich firmách varíme podľa povedaných a zozdieľaných informácií tú našu vlastnú nedeľnú polievku, tak určite každý z nás ju uvarí inak a inak bude aj chutiť. Ale že odídeme vždy všetci s hlavou plnou inšpirácií, chutí a vôní, tak to si môžete byť istí 😉
Teším sa na ďalšie stretnutia s Vami aj na všetky staré známe i úplne neznáme tváre a som rada, že spolu zas budeme krok za krokom našu HR komunitu posúvať vpred.

Zuzana BOOROVÁ,
zástupca regionálnych klubov, člen predstavenstva HRcomm
 
ZREALIZOVALI SME:
 
Západoslovenský regionálny klub: "REKREAČNÉ POUKAZY - POHĽAD ZAMESTNÁVATEĽA"

Príspevky na rekreáciu a rekreačné preukazy sa stali realitou od 1. januára 2019, od kedy nadobúdajú účinnosť zmeny schválených predpisov. Práve preto sme dňa 22. januára 2019 v Bratislave pripravili v spolupráci so Zuzanou BOOROVOU (vedúca ZsRK) a JUDr. DAGMAR ZUKALOVOU (Zukalová - Advokátska kancelária) workshop, kde sme sa venovali tejto horúcej téme a okrem legislatívy sme spoločne zadieľali osobné skúsenosti s aplikáciou zákona v praxi.
Prezentáciu a ďalšie materiály z workshopu nájdete TU.
 
SYNERGIE A PARTNERSTVÁ
Cena HRTalent 2019
Nominujte svoj #HRTalent2019! Tešíme sa, že aj v tomto roku môžeme oceniť profesionalitu, aktívny prístup a zanietenie u mladých, šikovných HR-istov. Neváhajte a nominujte svojich favoritov do 28. februára 2019 a zapojte aj Vašich ľudí do tohto ocenia. Už len týždeň do ukončenia nominácií! Viac>>
Slovenia HR Summit 29th EAPM CONGRESS
4. - 5. apríl 2019  Bled, Slovinsko
500 HR obľúbencov, viac ako 20 spíkrov a 15 hodín nových poznatkov - to sú hlavné ingrediencie HR receptu na 29. kongrese EAPM, ktorý sa uskutoční v Slovinsku. Budúcnosť je tu! Vyberte recept z celej Európy! Budeme sa venovať štyrom hlavným témam: kultúre, kompetencii, flexibilnému prostrediu a talentom. Na kongrese budú prezentovať spíkri z celej Európy - predsedovia HR asociácií, odborníci na digitálnu transformáciu a kultúrnu kompetenciu, HR riaditelia, generálni riaditelia a ďalší. My za HRcomm tam budeme, a čo Vy? 😊 Viac>>
WORLD EMPLOYER BRANDING DAY 2019
15. - 17. máj 2019  Lisabon, Portugalsko
HRcomm je opäť partnerom najväčšieho Employer branding eventu World Employer Branding Day 2019. Príďte do Lisabonu diskutovať s tými najlepšími odborníkmi na Employer branding. Budete mať možnosť sa stretnúť s viac ako 500 odborníkmi z viac ako 40 krajín sveta! Získajte zľavu 100 EUR z poplatku s použitím promo kódu „HRCOMM“. Viac>>
PMF Inštitút Program HR Profesionál, HR Manažér a HR Stratég"
7. február - 14. jún 2019 │ Praha, Česká republika
Odporúčame Vám certifikačné programy PMF Inštitútu našej partnerskej českej organizácie People Management Forum, ktorá prvý krát otvára svoje brány aj v Brne! Pre členov HRcomm platí zvýhodnená cena
HR PROFESIONÁL - Program je určený generalistom, ktorí chcú získať hlbší pohľad do jednotlivých oblastí a špecialistom so záujmom rozšíriť si pohľad na celú HR oblasť.
HR MANAŽÉR - Program je určený skúseným HR odborníkom s komplexným pohľadom na riadenie ľudí a spoločnosti so záujmom o aktívne prepojenie biznisu, podnikateľských procesov a HR práce. 
HR STRATÉG - Program je určený pre HR riaditeľov/manažérov a skúsených HR Business Partnerov, rovnako tak ako pre riaditeľov a manažérov menších a stredných firiem a všetkých ďalších odborníkov, ktorí pracujú s ľudskými zdrojmi ako so strategickým faktorom úspechu a chcú si výrazne prehĺbiť kompetencie pre tvorbu a realizáciu stratégií z pohľadu HR. Viac >>
NOVÍ ČLENOVIA HRcomm
Predstavujeme Vám nových členov, ktorí sa rozhodli vstúpiť medzi nás HRcomm-ákov a aktívne sa zapájať do HR komunity, networkovať, zdieľať best practices a svoje know-how s ostatnými HRistami.
 

CES ePlatby Slovakia, a.s.

CES ePlatby Slovakia je spoločnosť, ktorá vstúpila na trh s filozofiou, že ako menšia firma s jasne definovaným produktom a flexibilitou pri vývoji dokáže presne odpovedať a reagovať na požiadavky klientov a zároveň naplniť ich potreby. Naše riešenia sú zamerané primárne na zamestnanecké benefity a ich digitalizáciu ako aj integráciu samotných riešení do jednej platformy alebo aplikácie. Našou stratégiou je, aby sa riešenia a vývoj našich aplikácii prispôsobili požiadavkám klienta a nie aby sa klient prispôsoboval riešeniu dodávateľa. Cieľom je vyvíjať riešenia, ktoré znižujú náklady, šetria čas, prinášajú komfort a pohodlie a zároveň jednoduché a intuitívne používanie samotným užívateľom. Viac>>
 

Kontaktná osoba: Milan MAJTÁN, predseda predstavenstva

Prečo sme sa rozhodli stať súčasťou nás HRcomm-ákov?
Dôvod ako aj samotné rozhodnutie bolo veľmi jednoduché. Komunita HR je našim primárnym kontaktom, kde sú ľudia, ktorí jednak zodpovedajú za aktivity v oblasti HR ale zároveň sú aj určitým hnacím motorom implementovania nových riešení. HR komunita je zároveň pre nás veľkým zdrojom inšpirácie a skúsenosti ľudí, ktorí sú odborníkmi v danej oblasti. Rovnako je to aj možnosť a priestor na vzájomné zdieľanie skúseností." Viac>>
GA Drilling, a.s.

GA Drilling je slovenská hi-tech spoločnosť, ktorá vyvíja prelomovú technológiu PLASMABIT® pre frézovanie a vŕtanie. V porovnaní so súčasnými technológiami, využívanými v tejto oblasti, prináša PLASMABIT® výrazné úspory času a nákladov. Otvára nové a široké možnosti pre oblasť geotermálnej energetiky, ťažby ropy a zemného plynu, ale aj pre iné priemyselné odvetvia. Viac>>
 

Kontaktná osoba: Andrea ŠALINGOVÁ, HR Manager

Prečo sme sa rozhodli stať súčasťou nás HRcomm-ákov?
Očakávame otvorenosť odbornej komunity pri riešení niektorých spoločných odborných otázok. Zdieľanie know-how je pre rastúcu a dynamickú firmu dôležité."​ Viac>>

Verlag Dashöfer, vydavateľstvo, s.r.o.

Vydavateľstvo bolo založené v roku 1989 v Nemecku Hansom Dashӧferom, na Slovensku pôsobí od roku 1997. Pôvodne bolo zamerané na vydávanie odborných tlačených publikácií postupne sme prešli z printových produktov na online platformy. Zároveň organizujeme odborné semináre, certifikované kurzy, konferencie a firemné školenia. Spolupracujeme s množstvom lektorov, ktorí patria medzi najlepších odborníkov vo svojej oblasti. Viac>>
 

Kontaktná osoba: Martin POLÁČEK, zástupca riaditeľa

Prečo sme sa rozhodli stať súčasťou nás HRcomm-ákov?
Byť súčasťou komunity personalistov a inšpiratívnych ľudí je pre nás výzvou. Radi by sme sa podelili o naše 20-ročné skúsenosti so vzdelávaním. Zároveň ponúkame možnosť vzdelávania personalistom, ale aj širokému spektru zamestnancov. Ponúkame tiež priestor na zviditeľnenie členov HRcomm na našich vzdelávacích podujatiach." Viac>>

Union zdravotná poisťovňa, a.s.

Union je značka, pod ktorou sú dve sesterské spoločnosti Union zdravotná poisťovňa, a.s. a Union poisťovňa, a.s. Union poisťovňa, a.s. je vedúcou poisťovňou v oblasti cestovného poistenia ako aj priekopníkom v oblasti individuálneho zdravotného poistenia. Má silné postavenie vo vybraných segmentoch neživotného poistenia ako aj rastúci kmeň životného a individuálneho zdravotného poistenia. Union zdravotná poisťovňa je najmladšou poisťovňou na trhu verejného zdravotného poistenia, avšak s bohatými skúsenosťami holandského akcionára v oblasti zdravotného poistenia. Viac>>
 

Kontaktná osoba: Andrea GUBOVÁ, HR riaditeľ

Prečo sme sa rozhodli stať súčasťou nás HRcomm-ákov?
Chceli sme byť súčasťou profesionálneho združenia, kde budeme stretávať, zároveň mať možnosť zdieľať a nechať sa inšpirovať inými HR-istami a aj inými odborníkmi." Viac>>

HRQ SK s. r. o.

HRQ group je skupina zastrešujúca spoločnosti venujúce sa personálno-konzultačnej činnosti v oblasti ľudských zdrojov. Cieľom skupiny je prichádzať s komplexnými riešeniami zvyšujúcimi konkurencieschopnosť našich klientov s prihliadaním na potreby zamestnancov. Na trhu pôsobíme od roku 2011.  V súčasnosti máme 6 pobočiek v 3 krajinách Slovensko, Česko a Poľsko. Sme členmi Asociácie priemyselných zväzov a ISA. Komplexnosť služieb skupiny HRQ je zabezpečená cez 4 divízie: Temporary, Recruitment, Exchange a Services. Viac>>


Kontaktná osoba: Michaela SOJÁKOVÁ, General Director SK & CZ & PL

Prečo sme sa rozhodli stať súčasťou nás HRcomm-ákov?
Vzájomné zdieľanie informácii v oblasti praktickej personalistiky a miezd – bežná prax. Účasť členov i nečlenov na meetingoch HRcomm s prednáškami – napr. zástupcov inštitúcií MPSVaR, MZVaEZ, MV, MH, MF ako  Úradov práce, Inšpektorátov práce, daňových poradcov a kontrolórov. Neformálne stretnutia členov – networking. Získanie nových kontaktov." Viac>>

PODPORA HR STARTUPOV
Aj v roku 2019 podporujeme HR startupy, ktoré prinášajú pre HR nové unikátne prístupy a riešenia. Predstavujeme Vám nový startup, ktorý sa rozhodol zapojiť do našej podpory:

HR PROFIL S.R.O.

Uľahčujeme firmám hľadanie riešení pre ich ľudské zdroje. Náš portál obsahuje kvalitný katalóg dodávateľov HR služieb a zdieľa inšpiratívne myšlienky z personalistiky. Viac>>
Zoznam všetkých startupov, ktoré podporujeme nájdete na web stránke www.hrcomm.sk/hrstartupy
 
ČLÁNKY, BLOGY
Vysokoškolské štúdium u študentov nepodnecuje podnikavosť a iniciatívnosť

Stanislav LUKÁČ │ analytik projektu To dá rozum

Na úplnom chvoste zručností, ktoré si študenti a študentky vysokých škôl podľa svojich vyjadrení v dotazníkovom prieskume To dá rozum štúdiom rozvíjajú, sa zaradili podnikavosť a iniciatívnosť. Len jeden z desiatich vysokoškolákov zapojených do prieskumu vníma, že si tieto kompetencie štúdiom rozvíja. Výsledky prieskumu naznačujú, že formálne sprostredkovanie podnikateľských poznatkov a získavanie zručností v oblasti podnikania nie sú efektívnou stratégiou rozvoja podnikavosti. Viac>>
 
HRcomm ODPORÚČA
GetINspired Kafetéria - workshop "NASTAVENIE MYSLE" (People Elements)
5. marec 2019 │ Bratislava 
Na workshope budeme objavovať, ako naša myseľ ovplyvňuje náš život, čo nás blokuje a bráni nám na ceste za našimi snami a čo nám pomáha a posilňuje dosahovať úspech. Aký vplyv má fixné verzus rastové nastavenie mysle na fungovanie v práci, vo vzťahoch, či koníčkoch? Členovia HRcomm majú 10% zľavu. Viac>>
1. odborná konferencia k pracovnému právu - MOŽNOSTI A LIMITY „FLEXIBILITY“ KONANIA ZAMESTNÁVATEĽA (Wolters Kluwer)
16. máj 2019 │ Bratislava
Jedinečné podujatie svojho druhu, na ktorom sa špičkoví odborníci z ČR a SR podelia o svoje bohaté skúsenosti z aplikačnej praxe a o legislatívny pohľad na pracovné právo. Spoločne, prakticky a s nadhľadom nastoľujú najčastejšie diskutované otázky o pracovnom práve a o trhu práce v troch zaujímavých blokoch. Členovia HRcomm majú 20% zľavu. Viac>>
Konferencia HRLeaders (Maxman Consultants)
13. jún 2019 │ Bratislava
Priestor, kde lídri zdieľajú svoje skúsenosti, know how a príbehy. Priestor, kde sa miešajú kultúry, národnosti, myšlienky, názory a vzniká inšpirácia. Vstúpte do sveta HRLeaders. Prvých 100 registrovaných získa „early bird“ vstupy za zvýhodnenú cenu.  Viac>>
 
www.hrcomm.sk
HRcomm
Kominárska 141/4
831 04 Bratislava - Nové Mesto
 
tel.:         +421 (0) 2 5564 2471
e-mail:    hrcomm@hrcomm.sk
web:       www.hrcomm.sk
               www.hrcomm-masterclass.eu              
Copyright © 2019 HRcomm, All rights reserved.