|
Milí priatelia HRcomm,
s veľkou radosťou, ale aj rešpektom, som prijal výzvu po prvýkrát sa vám prihovoriť v aktuálnom newsletteri. Odporúčania totiž zneli jasne – buď dostatočne osobný a stručný. S tým prvým som problém nikdy nemal 😊. Nebudem však dnes písať o našich troch deťoch, ani o tom, ako s rodinkou prežívame a pripravujeme sa na septembrový príchod čísla 4.
Tí z vás, ktorí ma poznáte, určite viete, že hokej patrí medzi moje obľúbené voľnočasové aktivity a aj keď je času extrémne málo, ak je to len trochu možné, môžete ma stretnúť na ľade minimálne každý piatok ráno o 7:20 v Avione. Aj preto mi hádam odpustíte, ak na chvíľu spomeniem tento slovenský športový fenomén práve v kontexte prebiehajúcich majstrovstiev sveta u nás na Slovensku. V čase písania týchto riadkov je už definitívne, že ani tento rok sa slovenská hokejová reprezentácia neprebojuje do štvrťfinálových bojov o majstra sveta. Výkonnostný cieľ (po „našom“ KPI) postupu zostal nenaplnený.
Nechcem a nebudem hodnotiť naše výkony, nakoniec, naši mladí chalani sú zdá sa konečne „veľkí“ a vedia to sami. „Smola neexistuje, jednoducho sme to nezvládli.“ Stručne a výstižne zhodnotil Tomáš Tatar, naše kapitánske A-čko, po prehratom zápase s Nemeckom. Čo sa však týmto mladým chalanom podarilo, bolo dostať nás, fanúšikov, opäť zo stoličiek, baviť nás hokejom, tešiť sa z predvádzanej hry a opäť aspoň na chvíľu uveriť, že (aj) „my na to máme“. KPI získať si späť srdcia fanúšikov naplnili do bodky, minimálne to moje 100% majú.
Extrémne premostím a hneď vysvetlím – určite si nenechajte ujsť našu druhú tohtoročnú chopkovú klasiku – Konferenciu Chopok Nr. 2: Digitálne vzdelávanie – výzva, luxus alebo nevyhnutnosť? Digitálne technológie sú, ak ich správne uchopíme, veľmi užitočný a efektívny prostriedok pre vzdelávanie a rozvoj zamestnancov. To však samo o sebe nestačí. Vzdelávanie a rozvoj musia podporovať ciele a požiadavky biznisu – teda ich KPI‘s. Ak to tak totiž nie je, v praxi to dopadá podobne ako s tým naším hokejom; biznisové ciele zostávajú nenaplnené, častokrát dopad vzdelávania na biznis nedokážeme ani priamo vyhodnotiť a v lepšom prípade máme z realizovaných tréningových aktivít, tak ako z našich hokejistov, aspoň dobrý pocit. Zatiaľ čo v športe to môžeme za istých okolností akceptovať, v biznise je takýto prístup neospravedlniteľný a vedie k tomu, že naše aktivity často nie sú vítané.
A práve o tom a nielen o tom budeme už 6. a 7. júna vo Wellness hoteli Chopok**** intenzívne diskutovať. Osobne budem veľmi rád, ak sa nielenže rozhodnete na Chopok prísť a získať tak nové inšpirácie, ale sami si „priveziete“ svoje vlastné zadanie – ideálne konkrétne biznisové KPI’s či ciele, pre ktoré budete hľadať počas konferencie inšpiráciu, argumenty. Také zadanie, o ktorom budeme môcť spoločne hovoriť a ktoré sa môže prípadne aj s pomocou digitálnych technológií pretaviť na váš nasledujúci, úspešný projekt, v ktorom vášmu biznisu budete skutočným partnerom.
Na záver, aby som nezabudol, v piatok 7. júna ma ráno v Avione nehľadajte. Budem na Chopku a veľmi sa teším (aj) na spoločné raňajky, verím, že aj s Vami 😊

Juraj Gabrhel
člen predstavenstva HRcomm
|
|
|
Máte už poznačené termíny TOP podujatí HRcomm?
Konferencia Chopok Nr. 2
DIGITÁLNE VZDELÁVANIE – VÝZVA, LUXUS ALEBO NEVYHNUTNOSŤ?
#Chopok2
6. - 7. jún 2019 | Demänovská dolina, Wellness Hotel Chopok
Na tohtoročnej druhej chopkovej klasike, ktorú vám prinášame v spolupráci s odborným partnerom, spoločnosťou e-learnmedia, sa budeme venovať téme digitálneho vzdelávania.
So svojimi praktickými skúsenosťami a zrealizovanými projektami sa s vami podelia spíkri ako Kateřina KOVÁŘOVÁ a Tomáš PĚTVALDSKÝ (ArcelorMittal Ostrava); Dušan ŠEMRINEC (Art of Change Slovensko); Baška KLIMEK (Butterfly Effect); Paula SETNICKÁ (Pixel Federation); Irina BOLOTOVA (SA Eurofit Group); Ľubica GARAJOVÁ (ČSOB Finančná skupina); Svetozár STYK (Orange Slovensko); Michal BAČA (VÚB), Pavol ČERNEK (Lidl Slovenská republika); Ildikó KUKANOVÁ (VÚB) a ďalší.
Praktické ukážky moderných technológií si pre vás pripravili spoločnosti e-learnmedia a Image Lab počas interaktívnych WORKSHOPOV. Takisto sa môžete tešiť na obľúbený BUSINESS STAGE, kde vám spoločnosti predstavia aplikácie, produkty a nové nástroje v oblasti digitálneho vzdelávania.
Ďakujeme všetkým našim partnerom za spoluprácu a podporu pri príprave konferencie:
|
|
TREND konferencia HR manažment 2019
Is the AGILITY a new buzzword 4 culture and trust?
#HRManazment2019
8. - 9. október 2019 | Bratislava, DoubleTree by Hilton
Globálne a lokálne ekonomické zmeny, ktoré sa odzrkadľujú v našom každodennom pracovnom živote, si vyžadujú zmeny našich súčasných pracovných štýlov a spôsobov. Zároveň musíme mať na pamäti, že z hľadiska práce a pracovného prostredia a v neposlednom rade aj z pohľadu riadenia ľudského kapitálu, je táto doba o ľuďoch a nie o zdrojoch. Z rôznych strán počúvame o účinnosti nového pracovného konceptu “AGILITY”. Avšak, aký je jeho skutočný význam? Je to len “módne” slovo alebo skutočný praktický nástroj? Pridajte sa k nám a spoločne preskúmame možnosti a postupy založené na dôkazoch z praxe. Privítame Natal DANK - spíkerku z UK, ktorá nám dokáže, že AGILITA ako pracovný koncept naozaj funguje.
Ako to prebiehalo na minuloročnej konferencii si môžete pozrieť prostredníctvom videa TU a fotografií TU.
|
|
Konferencia Česko-slovenský HR Summit 2019
EMPLOYEES FIRST OR CUSTOMERS FIRST?
#CSHRSummit2019
21. - 22. november 2019 | Zámek Valeč, Valeč u Hrotovic, Česká republika
Po úspešnom nultom ročníku konferencie „ Česko-slovenský Chopok v Beskydech“ , ktorú sme vám priniesli minulý rok na jeseň, pripravujeme 1. ročník konferencie „ Česko-slovenský HR Summit 2019“ v spolupráci s odborným partnerom, spoločnosťou Slávik & Stell.
Každý z nás pozná výrok slávneho Richarda Bransona „starajte sa o svojich zamestnancov a oni sa postarajú o vašich zákazníkov“. Ale je to ozaj tak? V stratégiách mnohých firiem je orientácia na zákazníka stále primárnym cieľom. V súčasnosti všetci z nás pracujeme s dvomi trhmi, trhom pre zákazníka a trhom talentov a oba tieto trhy prešli za posledné roky signifikantnou zmenou.
Túto tému rozoberieme s úspešnými manažérmi českých a slovenských spoločností, ktorí nám prinesú príklady z praxe.
Fotografie z nultého ročníka konferencie sú dostupné TU.
|
|
Konferencia Chopok Nr. 1
SILA DÔVERY – LESK A BIEDA MOCI
#Chopok1
14. - 15. marec 2019 | Demänovská dolina, Wellness Hotel Chopok
Prvú chopkovú klasiku, na ktorej sme sa venovali téme " SILA DÔVERY – LESK A BIEDA MOCI", sme vám priniesli v spolupráci s odborným partnerom, spoločnosťou Menkyna & Partners Management Consulting.
Téma dôvery a moci, hlavne ich využitia, naberá na vážnosti v dnešnej dobe stále viac a viac. Aj preto sme priniesli túto tému a prizvali spíkrov, ktorí sa s touto problematikou stretávajú každý deň. Konferencia spojila dokopy presne 200 ľudí!! Pre nás zatiaľ maximum účastníkov a zároveň obrovský záväzok, že budúca chopková konferencia musí byť minimálne rovnako dobrá...
Konferenciu si môžete pripomenúť prostredníctvom fotografií, dostupných na našej web stránke TU.
|
|
Predstavujeme vám nových členov, ktorí sa rozhodli vstúpiť medzi nás HRcomm-ákov a aktívne sa zapájať do HR komunity, networkovať, zdieľať best practices a svoje know-how s ostatnými HRistami. Každého nového člena sme sa spýtali, prečo sa rozhodli stať súčasťou HRcomm.
|
|
Photoneo s. r. o.
Spoločnosť Photoneo vyvíja a implementuje kompletné bin picking riešenia založené na vlastnom 3D vision hardvéri a softvéri, a významne tak prispieva k rozšíreniu a napredovaniu pokročilej automatizácie.
Kontaktná osoba:
Ivette LEŠUNDÁKOVÁ, Director of HR
"V mojom prípade je to už opakovaná záležitosť, len mi, žiaľ, intenzita pracovných ciest nedovoľovala byť posledný rok aktívnym (alebo vôbec nejako prospešným) členom. A prečo? Pretože ani HRista nesmie zaspať, doba sa mení a kolegovia z brandže ochotní sa podeliť o svoje skúsenosti sú ako pokladnica plná diamantov." Viac>>
|
|
|
|
Success Solutions SK s.r.o.
Spoločnosť Success Solutions je tri roky mladá firma, ktorá sa zameriava výlučne na riešenie SuccessFactors a jeho funkčné rozšírenia. Jej cieľom je poskytnúť zákazníkovi moderný IT systém, pokrývajúci všetky aspekty HR oblasti v jednom integrovanom riešení. Jej 18 konzultantov má skúsenosti z Českej a Slovenskej republiky, ale aj zo zahraničia (Veľká Británia, Švajčiarsko, Belgicko, Fínsko, Nemecko, Dánsko, Maďarsko, Rumunsko). Poskytuje nielen technické riešenie pre oblasť správy ľudských zdrojov, ale aj procesné poradenstvo a komplexný manažment zmien.
Kontaktná osoba:
Lukáš KOSTOVČÍK, Country Manager
"V rámci nášho fungovania sa zvyčajne dostaneme do zaujímavých a obojstranne prínosných diskusií s firmami až počas bežiaceho projektu, preto radi využijeme možnosť viesť tieto debaty v širšej skupine a nie len s jednou spoločnosťou. Účasť na aktivitách HRcomm nám pomôže lepšie a rýchlejšie pochopiť potreby HR oddelení slovenských firiem a naši konzultanti dostanú príležitosť ponúknuť svoju expertízu a skúsenosti širšiemu publiku." Viac>>
|
|
|
|
elevatin, s.r.o.
elevatin je konzultačno-vzdelávacia spoločnosť, ktorá prináša do firemného vzdelávania prístupy, ktoré podporujú efektivitu rozvoja zamestnancov (napríklad prepájaním online a offline vzdelávania) a transfer nových zručností do praxe. elevatin je spojenie nových prístupov vo vzdelávaní, ľudskosti a orientácie na cieľ. Pozdvihne zručnosti vašich zamestnancov, aby mohli byť efektívnejší a zároveň spokojnejší.
Kontaktná osoba:
Simona SOCRATOUSOVÁ, školiteľ a HR konzultant
"V oblasti ľudských zdrojov som začala pôsobiť už počas svojich študentských čias. Odvtedy ma táto oblasť baví a fascinuje stále viac a viac. Je skvelé vedieť, že existuje komunita profesionálov, ktorí majú podobné nastavenie a chcú posúvať HR oblasť na Slovensku stále na vyššiu úroveň. Verím, že sám tento posun človek nedosiahne a preto podporná komunita, ako je HRcomm, je kľúčová. Vzájomné zdieľanie praktických skúseností a trendov vo svete HR, je dôležitý prvok v napredovaní a vytváraní kvalitného HR na Slovensku, ktorého ako elevatin chceme byť súčasťou." Viac>>
|
|
|
Novartis Slovakia s.r.o.
Spoločnosť Novartis ako globálna farmaceutická firma je svetovou jednotkou v oblasti inovatívnej liečby. Vďaka najnovším vedeckým poznatkom prináša odpovede na najväčšie celospoločenské výzvy v zdravotníctve. Zameriava sa na výskum a vývoj prelomových liečebných prístupov a hľadá cesty ako zabezpečiť ich dostupnosť čo najväčšiemu počtu ľudí. Má sídlo v Bazileji vo Švajčiarsku a zamestnáva vyše 100 000 ľudí vo viac ako 140 krajinách sveta. Na Slovensku sídli v Bratislave a zabezpečuje dostupnosť svojich liekov slovenským pacientom v rôznych terapeutických líniách.
Kontaktná osoba:
Petra FÜRBECKOVÁ, Head of People & Organization Novartis Slovakia
"HRcomm vnímame ako výborný priestor na budovanie a rozvoj HR komunity na Slovensku. Zdieľanie nových informácií a svojich skúseností nás všetkých formuje a posúva ďalej. Radi sa k tomu pridáme, necháme sa inšpirovať a veríme, že sa tiež staneme inšpiráciou." Viac>>
|
|
|
Takmer polovica Slovákov si už chystá výpovede. Štyria z desiatich pracujú aj za chýbajúce sily
Tlačová správa │ Manuvia
"Zúfalý nedostatok vhodných uchádzačov o prácu si vyberá svoju daň. Skoro 43,5% ľudí naprieč krajinou, vekom a profesiami vníma podľa najnovšieho prieskumu pracovnej a personálnej agentúry Manuvia nárast vlastného pracovného zaťaženia – ako dôsledok podstavu na pracovisku alebo dôsledok úsporných opatrení. Takmer polovica pracovníkov navyše uvažuje o zmene zamestnania v priebehu nasledujúceho štvrťroka. Meniť zamestnanie chcú predovšetkým kvôli peniazom, nenapĺňajúcej práci a neúmernému pracovnému zaťaženiu. Slovenská republika má pritom už niekoľko mesiacov viac voľných pracovných miest, než disponibilných pracovníkov. Nedostatok ľudí pritom podľa Petra Dosedlu, CEO Manuvia, súvisí s tým, že súčasná štruktúra priemyslu, aj keď sa pozvoľna mení, už nezodpovedá pracovným ambíciám Slovákov." Viac>>
|
|
Ako plánovať vzdelávanie zamestnancov a vedúcich zamestnancov
Katarína ŽILKOVÁ │ e-learnmedia
"Vzdelaný zamestnanec má pre firmu významnú pridanú hodnotu nielen v tom, že vďaka najnovším poznatkom dokáže flexibilne reagovať na zmeny a dokáže byť výkonnejší. Čoraz viac začína byť rozhodujúcim faktorom spokojnosti zamestnanca aj jeho celkový osobnostný rozvoj.
Nedávno som sa pýtala jedného známeho šéfa obchodu a marketingu, čo by bolo pre neho dostatočnou motiváciou, aby bol ochotný do vzdelávania svojich ľudí viac investovať. Ako hlavné kritérium uviedol zníženie miery fluktuácie a posilnenie lojality k firme. Táto odpoveď ma v prvom momente prekvapila, lebo som očakávala skôr dôvody ako zvyšovanie profesionality alebo konkurencieschopnosti firmy..." Viac>>
|
|
Slovník agilného projektového manažmentu
Marek LUTZ │ DEVELOR Slovakia
Agilný projektový manažment oproti tomu klasickému má mnoho špecifík. Z nich plynie aj slovník, ktorý používa agilný projektový tím. Poďme si vysvetliť zopár základných pojmov, s ktorými sa práve v agilnom projektovom manažmente určite stretnete. Pokúsime sa dať pôvodným anglickým výrazom aj ako-tak použiteľnú slovenskú alternatívu. No keďže tak ako v tradičnom, tak aj v agilnom riadení projektu prevládajú vedomosti zo zahraničia, anglické výrazy sú priorita. Viac>>
|
|
Ocenenie "HRLeader" (Maxman Consultants)
Aj v roku 2019 udeľuje spoločnosť Maxman Consultants ocenenie HRLeader, ktoré je určené pre tú najinšpiratívnejšiu osobnosť v oblasti HR. Poslaním ceny HRLeader je nachádzať a zviditeľňovať tie najinšpiratívnejšie osobnosti v HR. Ľudí, ktorým záleží na profesionalite, neustálom zlepšovaní oblasti HR, etike a hodnotách. Ľudí, ktorí pre nás všetkých môžu byť vzorom. Víťaz ocenenia HRLeader 2019 bude vyhlásený na slávnostnom galavečeri 13. júna 2019. Ak ste HR profesionál a mali by ste záujem sa zapojiť do hlasovania, ktoré prebieha do 24. mája 2019, napíšte na oravcova@maxman-consultants.com.
|
|
Kvalitná odborná literatúra pre personalistov (Wolters Kluwer)
Výhodný nákup odborných publikácií pre personalistov od renomovaných autorov v oblasti pracovného práva. Členovia HRcomm majú 15% zľavu, ktorú je možné uplatniť do 30. júna 2019 zadaním promo kódu 1905HRCOMM15 v internetovom obchode. Viac>>
|
|
Káva s DEVELORom "Sociomapovanie tímov" (DEVELOR Slovakia)
11. jún 2019 │ Košice
Na workshope sa dozviete, čo je sociomapovanie tímov a aké výzvy možno sociomapovaním adresovať. Spoznáte nástroj na pomoc s komunikáciou, spoluprácou či rozhodovaním a zistíte, ako lepšie riadiť tímovú dynamiku. Pre členov HRcomm platí zvýhodnená cena. Viac>>
|
|
Konferencia "HR Healthcare Forum 2019: Brand atraktívneho zamestnávateľa" (People Management Forum)
11. jún 2019 │ Praha, Česká republika
Ako byť atraktívnym zamestnávateľom v zdravotníctve? Sú moderné technológie kľúčom k budovaniu značky atraktívneho zamestnávateľa? Nemáte ľudí? Dozviete sa, ako na to pri zamestnávaní zahraničných pracovníkov a tiež či udrží celoživotné vzdelávanie motivovaných zamestnancov v zdravotníctve. Pre členov HRcomm platí zvýhodnená cena. Viac>>
|
|
Konferencia "HRLeaders 2019" (Maxman Consultants)
13. jún 2019 │ Bratislava
Priestor, kde lídri zdieľajú svoje skúsenosti, know-how a príbehy. Priestor, kde sa miešajú kultúry, národnosti, myšlienky, názory a vzniká inšpirácia. Vstúpte do sveta HRLeaders. Viac>>
|
|
Káva s DEVELORom "Osobná húževnatosť" (DEVELOR Slovakia)
20. jún 2019 │ Bratislava
Jedným z riešení, ako sa vysporiadať s neustále sa meniacimi podmienkami, je zvyšovať si svoju vlastnú mentálnu odolnosť a húževnatosť. Vo svete rozvoja ľudí vnímame posun od klasických tréningov zručností k tréningom zameraným na zmenu postojov. Koncept „Mentálnej húževnatosti“ popisuje osobnostnú črtu, ktorá vo veľkej miere určuje, ako sa ľudia účinne vyrovnávajú s výzvami, stresmi a tlakom… Pre členov HRcomm platí zvýhodnená cena. Viac>>
|
|
PMF Inštitút "Program HR Profesionál, HR Manažér a HR Stratég" (People Management Forum)
začiatok september 2019 │ Brno a Praha, Česká republika
Odporúčame vám certifikačné programy PMF Inštitútu našej partnerskej českej organizácie People Management Forum, ktorá opäť na jeseň otvára svoje brány v Brne a Prahe! Pre členov HRcomm platí zvýhodnená cena.
HR PROFESIONÁL - Program je určený generalistom, ktorí chcú získať hlbší pohľad do jednotlivých oblastí a špecialistom so záujmom rozšíriť si pohľad na celú HR oblasť.
HR MANAŽÉR - Program je určený skúseným HR odborníkom s komplexným pohľadom na riadenie ľudí a spoločnosti so záujmom o aktívne prepojenie biznisu, podnikateľských procesov a HR práce.
HR STRATÉG - Program je určený pre HR riaditeľov/manažérov a skúsených HR Business Partnerov, rovnako tak ako pre riaditeľov a manažérov menších a stredných firiem a všetkých ďalších odborníkov, ktorí pracujú s ľudskými zdrojmi ako so strategickým faktorom úspechu a chcú si výrazne prehĺbiť kompetencie pre tvorbu a realizáciu stratégií z pohľadu HR. Viac>>
|
|
Otvorený tréning "Facilitačné zručnosti" (Develor Slovakia)
3. október 2019 │ Bratislava
Vedenie workshopov nie je jednoduché. Uriadiť skupinu a dosiahnuť hodnotný výstup je niekedy umenie. Či už ide o stretnutie vášho tímu, interný workshop, či program na veľkej konferencii, vedieť odfacilitovať diskusiu vhodným spôsobom, s vhodnými postupmi a dosiahnuť očakávané je veľmi hodnotná schopnosť. Pre členov HRcomm platí zvýhodnená cena. Viac>>
|
|
Konferencia "DNA Lídra 2019 – Infikuj sa od úspešných" (Poradca podnikateľa)
23. október 2019 │ Bratislava
Chcete zlepšiť svoj biznis? Zlepšite seba. Vyťažte zo seba maximum a začnite viesť svoj tím ako líder. Zaznačte si dátum konferencie 23. októbra, Bratislava v kalendári už teraz, a naplánujte si nezabudnuteľný zážitok. Konferenciou vás prevedie ostrieľaný moderátor Slávo Jurko, ktorý vyspovedá významné osobnosti. Členovia HRcomm majú 20% zľavu zadaním promo kódu HRCOMM2019. Viac>>
|
|
|
|
|