Copy
HRcomm Newsletter - máj 2019
View this email in your browser
SLOVO NA ÚVOD

Milí priatelia HRcomm,
 
s veľkou radosťou, ale aj rešpektom, som prijal výzvu po prvýkrát sa vám prihovoriť v aktuálnom newsletteri. Odporúčania totiž zneli jasne – buď dostatočne osobný a stručný. S tým prvým som problém nikdy nemal 😊. Nebudem však dnes písať o našich troch deťoch, ani o tom, ako s rodinkou prežívame a pripravujeme sa na septembrový príchod čísla 4.
 
Tí z vás, ktorí ma poznáte, určite viete, že hokej patrí medzi moje obľúbené voľnočasové aktivity a aj keď je času extrémne málo, ak je to len trochu možné, môžete ma stretnúť na ľade minimálne každý piatok ráno o 7:20 v Avione. Aj preto mi hádam odpustíte, ak na chvíľu spomeniem tento slovenský športový fenomén práve v kontexte prebiehajúcich majstrovstiev sveta u nás na Slovensku. V čase písania týchto riadkov je už definitívne, že ani tento rok sa slovenská hokejová reprezentácia neprebojuje do štvrťfinálových bojov o majstra sveta. Výkonnostný cieľ (po „našom“ KPI) postupu zostal nenaplnený.
 
Nechcem a nebudem hodnotiť naše výkony, nakoniec, naši mladí chalani sú zdá sa konečne „veľkí“ a vedia to sami. „Smola neexistuje, jednoducho sme to nezvládli.“ Stručne a výstižne zhodnotil Tomáš Tatar, naše kapitánske A-čko, po prehratom zápase s Nemeckom. Čo sa však týmto mladým chalanom podarilo, bolo dostať nás, fanúšikov, opäť zo stoličiek, baviť nás hokejom, tešiť sa z predvádzanej hry a opäť aspoň na chvíľu uveriť, že (aj) „my na to máme“. KPI získať si späť srdcia fanúšikov naplnili do bodky, minimálne to moje 100% majú.
 
Extrémne premostím a hneď vysvetlím – určite si nenechajte ujsť našu druhú tohtoročnú chopkovú klasiku – Konferenciu Chopok Nr. 2: Digitálne vzdelávanie – výzva, luxus alebo nevyhnutnosť? Digitálne technológie sú, ak ich správne uchopíme, veľmi užitočný a efektívny prostriedok pre vzdelávanie a rozvoj zamestnancov. To však samo o sebe nestačí. Vzdelávanie a rozvoj musia podporovať ciele a požiadavky biznisu – teda ich KPI‘s. Ak to tak totiž nie je, v praxi to dopadá podobne ako s tým naším hokejom; biznisové ciele zostávajú nenaplnené, častokrát dopad vzdelávania na biznis nedokážeme ani priamo vyhodnotiť a v lepšom prípade máme z realizovaných tréningových aktivít, tak ako z našich hokejistov, aspoň dobrý pocit. Zatiaľ čo v športe to môžeme za istých okolností akceptovať, v biznise je takýto prístup neospravedlniteľný a vedie k tomu, že naše aktivity často nie sú vítané.
 
A práve o tom a nielen o tom budeme už 6. a 7. júna vo Wellness hoteli Chopok**** intenzívne diskutovať. Osobne budem veľmi rád, ak sa nielenže rozhodnete na Chopok prísť a získať tak nové inšpirácie, ale sami si „priveziete“ svoje vlastné zadanie – ideálne konkrétne biznisové KPI’s či ciele, pre ktoré budete hľadať počas konferencie inšpiráciu, argumenty. Také zadanie, o ktorom budeme môcť spoločne hovoriť a ktoré sa môže prípadne aj s pomocou digitálnych technológií pretaviť na váš nasledujúci, úspešný projekt, v ktorom vášmu biznisu budete skutočným partnerom.
 
Na záver, aby som nezabudol, v piatok 7. júna ma ráno v Avione nehľadajte. Budem na Chopku a veľmi sa teším (aj) na spoločné raňajky, verím, že aj s Vami 😊


Juraj Gabrhel
člen predstavenstva HRcomm

SAVE THE DATE
Máte už poznačené termíny TOP podujatí HRcomm​?

Konferencia Chopok Nr. 2
DIGITÁLNE VZDELÁVANIE – VÝZVA, LUXUS ALEBO NEVYHNUTNOSŤ?
#Chopok2
6. - 7. jún 2019 | Demänovská dolina, Wellness Hotel Chopok


Na tohtoročnej druhej chopkovej klasike, ktorú vám prinášame v spolupráci s odborným partnerom, spoločnosťou e-learnmedia, sa budeme venovať téme digitálneho vzdelávania. 
So svojimi praktickými skúsenosťami a zrealizovanými projektami sa s vami podelia spíkri ako Kateřina KOVÁŘOVÁ a Tomáš PĚTVALDSKÝ (ArcelorMittal Ostrava); Dušan ŠEMRINEC (Art of Change Slovensko); Baška KLIMEK (Butterfly Effect); Paula SETNICKÁ (Pixel Federation); Irina BOLOTOVA (SA Eurofit Group); Ľubica GARAJOVÁ (ČSOB Finančná skupina); Svetozár STYK (Orange Slovensko); Michal BAČA (VÚB), Pavol ČERNEK (Lidl Slovenská republika); Ildikó KUKANOVÁ (VÚB)  a ďalší.
Praktické ukážky moderných technológií si pre vás pripravili spoločnosti e-learnmedia a Image Lab počas interaktívnych WORKSHOPOV. Takisto sa môžete tešiť na obľúbený BUSINESS STAGE, kde vám spoločnosti predstavia aplikácie, produkty a nové nástroje v oblasti digitálneho vzdelávania.




Ďakujeme všetkým našim partnerom za spoluprácu a podporu pri príprave konferencie:
TREND konferencia HR manažment 2019
Is the AGILITY a new buzzword 4 culture and trust?
#HRManazment2019
8. - 9. október 2019 | Bratislava, DoubleTree by Hilton


Globálne a lokálne ekonomické zmeny, ktoré sa odzrkadľujú v našom každodennom pracovnom živote, si vyžadujú zmeny našich súčasných pracovných štýlov a spôsobov. Zároveň musíme mať na pamäti, že z hľadiska práce a pracovného prostredia a v neposlednom rade aj z pohľadu riadenia ľudského kapitálu, je táto doba o ľuďoch a nie o zdrojoch. Z rôznych strán počúvame o účinnosti nového pracovného konceptu “AGILITY”. Avšak, aký je jeho skutočný význam? Je to len “módne” slovo alebo skutočný praktický nástroj? Pridajte sa k nám a spoločne preskúmame možnosti a postupy založené na dôkazoch z praxe. Privítame Natal DANK - spíkerku z UK, ktorá nám dokáže, že AGILITA ako pracovný koncept naozaj funguje.
 


Ako to prebiehalo na minuloročnej konferencii si môžete pozrieť prostredníctvom videa TU a fotografií TU.​
Konferencia Česko-slovenský HR Summit 2019
EMPLOYEES FIRST OR CUSTOMERS FIRST?
#CSHRSummit2019
21. - 22. november 2019 | Zámek Valeč, Valeč u Hrotovic, Česká republika


Po úspešnom nultom ročníku konferencie Česko-slovenský Chopok v Beskydech, ktorú sme vám priniesli minulý rok na jeseň, pripravujeme 1. ročník konferencie Česko-slovenský HR Summit 2019 v spolupráci s odborným partnerom, spoločnosťou Slávik & Stell.

Každý z nás pozná výrok slávneho Richarda Bransona „starajte sa o svojich zamestnancov a oni sa postarajú o vašich zákazníkov“. Ale je to ozaj tak? V stratégiách mnohých firiem je orientácia na zákazníka stále primárnym cieľom. V súčasnosti všetci z nás pracujeme s dvomi trhmi, trhom pre zákazníka a trhom talentov a oba tieto trhy prešli za posledné roky signifikantnou zmenou.
Túto tému rozoberieme s úspešnými manažérmi českých a slovenských spoločností, ktorí nám prinesú príklady z praxe.

Fotografie z nultého ročníka konferencie sú dostupné TU.
 
HRcomm #CHOPOK1
Konferencia Chopok Nr. 1
SILA DÔVERY – LESK A BIEDA MOCI
#Chopok1​
14. - 15. marec 2019 | Demänovská dolina, Wellness Hotel Chopok


Prvú chopkovú klasiku, na ktorej sme sa venovali téme "SILA DÔVERY – LESK A BIEDA MOCI", sme vám priniesli v spolupráci s odborným partnerom, spoločnosťou Menkyna & Partners Management Consulting.
Téma dôvery a moci, hlavne ich využitia, naberá na vážnosti v dnešnej dobe stále viac a viac. Aj preto sme priniesli túto tému a prizvali spíkrov, ktorí sa s touto problematikou stretávajú každý deň. Konferencia spojila dokopy presne 200 ľudí!! Pre nás zatiaľ maximum účastníkov a zároveň obrovský záväzok, že budúca chopková konferencia musí byť minimálne rovnako dobrá...

Konferenciu si môžete pripomenúť prostredníctvom fotografií, dostupných na našej web stránke TU.
 
NOVÍ ČLENOVIA HRcomm
Predstavujeme vám nových členov, ktorí sa rozhodli vstúpiť medzi nás HRcomm-ákov a aktívne sa zapájať do HR komunity, networkovať, zdieľať best practices a svoje know-how s ostatnými HRistami. Každého nového člena sme sa spýtali, prečo sa rozhodli stať súčasťou HRcomm.

Photoneo s. r. o.

Spoločnosť Photoneo vyvíja a implementuje kompletné bin picking riešenia založené na vlastnom 3D vision hardvéri a softvéri, a významne tak prispieva k rozšíreniu a napredovaniu pokročilej automatizácie.

Kontaktná osoba:
Ivette LEŠUNDÁKOVÁ, Director of HR

"V mojom prípade je to už opakovaná záležitosť, len mi, žiaľ, intenzita pracovných ciest nedovoľovala byť posledný rok aktívnym (alebo vôbec nejako prospešným) členom. A prečo? Pretože ani HRista nesmie zaspať, doba sa mení a kolegovia z brandže ochotní sa podeliť o svoje skúsenosti sú ako pokladnica plná diamantov." Viac>>

Success Solutions SK s.r.o.

Spoločnosť Success Solutions je tri roky mladá firma, ktorá sa zameriava výlučne na riešenie SuccessFactors a jeho funkčné rozšírenia. Jej cieľom je poskytnúť zákazníkovi moderný IT systém, pokrývajúci všetky aspekty HR oblasti v jednom integrovanom riešení. Jej 18 konzultantov má skúsenosti z Českej a Slovenskej republiky, ale aj zo zahraničia (Veľká Británia, Švajčiarsko, Belgicko, Fínsko, Nemecko, Dánsko, Maďarsko, Rumunsko). Poskytuje nielen technické riešenie pre oblasť správy ľudských zdrojov, ale aj procesné poradenstvo a komplexný manažment zmien.

Kontaktná osoba:
Lukáš KOSTOVČÍK, Country Manager

"V rámci nášho fungovania sa zvyčajne dostaneme do zaujímavých a obojstranne prínosných diskusií s firmami až počas bežiaceho projektu, preto radi využijeme možnosť viesť tieto debaty v širšej skupine a nie len s jednou spoločnosťou. Účasť na aktivitách HRcomm nám pomôže lepšie a rýchlejšie pochopiť potreby HR oddelení slovenských firiem a naši konzultanti dostanú príležitosť ponúknuť svoju expertízu a skúsenosti širšiemu publiku."​ Viac>>

elevatin, s.r.o.

elevatin je konzultačno-vzdelávacia spoločnosť, ktorá prináša do firemného vzdelávania prístupy, ktoré podporujú efektivitu rozvoja zamestnancov (napríklad prepájaním online a offline vzdelávania) a transfer nových zručností do praxe. elevatin je spojenie nových prístupov vo vzdelávaní, ľudskosti a orientácie na cieľ. Pozdvihne zručnosti vašich zamestnancov, aby mohli byť efektívnejší a zároveň spokojnejší.

Kontaktná osoba:
Simona SOCRATOUSOVÁ, školiteľ a HR konzultant

"V oblasti ľudských zdrojov som začala pôsobiť už počas svojich študentských čias. Odvtedy ma táto oblasť baví a fascinuje stále viac a viac. Je skvelé vedieť, že existuje komunita profesionálov, ktorí majú podobné nastavenie a chcú posúvať HR oblasť na Slovensku stále na vyššiu úroveň. Verím, že sám tento posun človek nedosiahne a preto podporná komunita, ako je HRcomm, je kľúčová. Vzájomné zdieľanie praktických skúseností a trendov vo svete HR, je dôležitý prvok v napredovaní a vytváraní kvalitného HR na Slovensku, ktorého ako elevatin chceme byť súčasťou." Viac>>

Novartis Slovakia s.r.o.

Spoločnosť Novartis ako globálna farmaceutická firma je svetovou jednotkou v oblasti inovatívnej liečby. Vďaka najnovším vedeckým poznatkom prináša odpovede na najväčšie celospoločenské výzvy v zdravotníctve. Zameriava sa na výskum a vývoj prelomových liečebných prístupov a hľadá cesty ako zabezpečiť ich dostupnosť čo najväčšiemu počtu ľudí. Má sídlo v Bazileji vo Švajčiarsku a zamestnáva vyše 100 000 ľudí vo viac ako 140 krajinách sveta. Na Slovensku sídli v Bratislave a zabezpečuje dostupnosť svojich liekov slovenským pacientom v rôznych terapeutických líniách.

Kontaktná osoba:
Petra FÜRBECKOVÁ, Head of People & Organization Novartis Slovakia

"HRcomm vnímame ako výborný priestor na budovanie a rozvoj HR komunity na Slovensku. Zdieľanie nových informácií a svojich skúseností nás všetkých formuje a posúva ďalej. Radi sa k tomu pridáme, necháme sa inšpirovať a veríme, že sa tiež staneme inšpiráciou." Viac>>
 
ČLÁNKY, BLOGY
Takmer polovica Slovákov si už chystá výpovede. Štyria z desiatich pracujú aj za chýbajúce sily

Tlačová správa │ Manuvia

"Zúfalý nedostatok vhodných uchádzačov o prácu si vyberá svoju daň. Skoro 43,5% ľudí naprieč krajinou, vekom a profesiami vníma podľa najnovšieho prieskumu pracovnej a personálnej agentúry Manuvia nárast vlastného pracovného zaťaženia – ako dôsledok podstavu na pracovisku alebo dôsledok úsporných opatrení. Takmer polovica pracovníkov navyše uvažuje o zmene zamestnania v priebehu nasledujúceho štvrťroka. Meniť zamestnanie chcú predovšetkým kvôli peniazom, nenapĺňajúcej práci a neúmernému pracovnému zaťaženiu. Slovenská republika má pritom už niekoľko mesiacov viac voľných pracovných miest, než disponibilných pracovníkov. Nedostatok ľudí pritom podľa Petra Dosedlu, CEO Manuvia, súvisí s tým, že súčasná štruktúra priemyslu, aj keď sa pozvoľna mení, už nezodpovedá pracovným ambíciám Slovákov."  Viac>>
Ako plánovať vzdelávanie zamestnancov a vedúcich zamestnancov

Katarína ŽILKOVÁ │ e-learnmedia


"Vzdelaný zamestnanec má pre firmu významnú pridanú hodnotu nielen v tom, že vďaka najnovším poznatkom dokáže flexibilne reagovať na zmeny a dokáže byť výkonnejší. Čoraz viac začína byť rozhodujúcim faktorom spokojnosti zamestnanca aj jeho celkový osobnostný rozvoj. 
Nedávno som sa pýtala jedného známeho šéfa obchodu a marketingu, čo by bolo pre neho dostatočnou motiváciou, aby bol ochotný do vzdelávania svojich ľudí viac investovať. Ako hlavné kritérium uviedol zníženie miery fluktuácie a posilnenie lojality k firme. Táto odpoveď ma v prvom momente prekvapila, lebo som očakávala skôr dôvody ako zvyšovanie profesionality alebo konkurencieschopnosti firmy..." Viac>>
Slovník agilného projektového manažmentu

Marek LUTZ │ DEVELOR Slovakia

Agilný projektový manažment oproti tomu klasickému má mnoho špecifík. Z nich plynie aj slovník, ktorý používa agilný projektový tím. Poďme si vysvetliť zopár základných pojmov, s ktorými sa práve v agilnom projektovom manažmente určite stretnete. Pokúsime sa dať pôvodným anglickým výrazom aj ako-tak použiteľnú slovenskú alternatívu. No keďže tak ako v tradičnom, tak aj v agilnom riadení projektu prevládajú vedomosti zo zahraničia, anglické výrazy sú priorita. Viac>>
 
HRcomm ODPORÚČA
Ocenenie "HRLeader" (Maxman Consultants)

Aj v roku 2019 udeľuje spoločnosť Maxman Consultants ocenenie HRLeader, ktoré je určené pre tú najinšpiratívnejšiu osobnosť v oblasti HR. Poslaním ceny HRLeader je nachádzať a zviditeľňovať tie najinšpiratívnejšie osobnosti v HR. Ľudí, ktorým záleží na profesionalite, neustálom zlepšovaní oblasti HR, etike a hodnotách. Ľudí, ktorí pre nás všetkých môžu byť vzorom. Víťaz ocenenia HRLeader 2019 bude vyhlásený na slávnostnom galavečeri 13. júna 2019. Ak ste HR profesionál a mali by ste záujem sa zapojiť do hlasovania, ktoré prebieha do 24. mája 2019, napíšte na oravcova@maxman-consultants.com.
Kvalitná odborná literatúra pre personalistov (Wolters Kluwer)

Výhodný nákup odborných publikácií pre personalistov od renomovaných autorov v oblasti pracovného práva. Členovia HRcomm majú 15% zľavu, ktorú je možné uplatniť do 30. júna 2019 zadaním promo kódu 1905HRCOMM15 v internetovom obchode. Viac>>
Káva s DEVELORom "Sociomapovanie tímov" (DEVELOR Slovakia)
11. jún 2019 │ Košice
 
Na workshope sa dozviete, čo je sociomapovanie tímov a aké výzvy možno sociomapovaním adresovať. Spoznáte nástroj na pomoc s komunikáciou, spoluprácou či rozhodovaním a zistíte, ako lepšie riadiť tímovú dynamiku. Pre členov HRcomm platí zvýhodnená cena Viac>>
Konferencia "HR Healthcare Forum 2019: Brand atraktívneho zamestnávateľa" (People Management Forum)
11. jún 2019 │ Praha, Česká republika
 
Ako byť atraktívnym zamestnávateľom v zdravotníctve? Sú moderné technológie kľúčom k budovaniu značky atraktívneho zamestnávateľa? Nemáte ľudí? Dozviete sa, ako na to pri zamestnávaní zahraničných pracovníkov a tiež či udrží celoživotné vzdelávanie motivovaných zamestnancov v zdravotníctve. Pre členov HRcomm platí zvýhodnená cena Viac>>
Konferencia "HRLeaders 2019" (Maxman Consultants)
13. jún 2019 │ Bratislava

Priestor, kde lídri zdieľajú svoje skúsenosti, know-how a príbehy. Priestor, kde sa miešajú kultúry, národnosti, myšlienky, názory a vzniká inšpirácia. Vstúpte do sveta HRLeaders. Viac>>
Káva s DEVELORom "Osobná húževnatosť" (DEVELOR Slovakia)
20. jún 2019 │ Bratislava

Jedným z riešení, ako sa vysporiadať s neustále sa meniacimi podmienkami, je zvyšovať si svoju vlastnú mentálnu odolnosť a húževnatosť. Vo svete rozvoja ľudí vnímame posun od klasických tréningov zručností k tréningom zameraným na zmenu postojov. Koncept „Mentálnej húževnatosti“ popisuje osobnostnú črtu, ktorá vo veľkej miere určuje, ako sa ľudia účinne vyrovnávajú s výzvami, stresmi a tlakom… Pre členov HRcomm platí zvýhodnená cena. Viac>>

PMF Inštitút "Program HR Profesionál, HR Manažér a HR Stratég" (People Management Forum)
začiatok september 2019 │ Brno a Praha, Česká republika

Odporúčame vám certifikačné programy PMF Inštitútu našej partnerskej českej organizácie People Management Forum, ktorá opäť na jeseň otvára svoje brány v Brne a Prahe! Pre členov HRcomm platí zvýhodnená cena
HR PROFESIONÁL - Program je určený generalistom, ktorí chcú získať hlbší pohľad do jednotlivých oblastí a špecialistom so záujmom rozšíriť si pohľad na celú HR oblasť.
HR MANAŽÉR - Program je určený skúseným HR odborníkom s komplexným pohľadom na riadenie ľudí a spoločnosti so záujmom o aktívne prepojenie biznisu, podnikateľských procesov a HR práce. 
HR STRATÉG - Program je určený pre HR riaditeľov/manažérov a skúsených HR Business Partnerov, rovnako tak ako pre riaditeľov a manažérov menších a stredných firiem a všetkých ďalších odborníkov, ktorí pracujú s ľudskými zdrojmi ako so strategickým faktorom úspechu a chcú si výrazne prehĺbiť kompetencie pre tvorbu a realizáciu stratégií z pohľadu HR.  Viac>>
Otvorený tréning "Facilitačné zručnosti" (Develor Slovakia)
3. október 2019 │ Bratislava

Vedenie workshopov nie je jednoduché. Uriadiť skupinu a dosiahnuť hodnotný výstup je niekedy umenie. Či už ide o stretnutie vášho tímu, interný workshop, či program na veľkej konferencii, vedieť odfacilitovať diskusiu vhodným spôsobom, s vhodnými postupmi a dosiahnuť očakávané je veľmi hodnotná schopnosť. Pre členov HRcomm platí zvýhodnená cena. Viac>>

Konferencia "DNA Lídra 2019 – Infikuj sa od úspešných" (Poradca podnikateľa)
23. október 2019 │ Bratislava

Chcete zlepšiť svoj biznis? Zlepšite seba. Vyťažte zo seba maximum a začnite viesť svoj tím ako líder. Zaznačte si dátum konferencie 23. októbra, Bratislava v kalendári už teraz, a naplánujte si nezabudnuteľný zážitok. Konferenciou vás prevedie ostrieľaný moderátor Slávo Jurko, ktorý vyspovedá významné osobnosti. Členovia HRcomm majú 20% zľavu zadaním promo kódu HRCOMM2019Viac>>
 
 
www.hrcomm.sk
HRcomm
Kominárska 141/4
831 04 Bratislava - Nové Mesto
 
tel.:         +421 (0) 2 5564 2471
e-mail:    hrcomm@hrcomm.sk
web:       www.hrcomm.sk
               www.hrcomm-masterclass.eu              
Copyright © 2019 HRcomm, All rights reserved.